chick.jpg

ترانزیت کالا از بندر انزلی سرعت می گیرد

چاپ

altدر راستای توسعه فعالیت های بندری در بندر انزلی تا پایان سال جاری یک پست اسکله چند منظوره در این بندر به بهره برداری خواهد رسید
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه به زودی یک واحد سیلوی غلات به ظرفیت 15 هزار تن

در بندر انزلی افتتاح خواهد شد افزود: این سیلوی غلات با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش بیش از 60 میلیارد دریال به بهره برداری خواهد رسید.
کلنگ احداث 2 واحد سیلوی غلات جدید در بندر انزلی به زمین می خورد
سید علی نعیمی ادامه داد: همچنین به زودی کلنگ احداث دو واحد سیلوی غلات دیگر نیز در اراضی پشتیبانی بندر انزلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به زمین خواهد خورد.
این مقام مسئول در استان گیلان با بیان اینکه بر اساس طرح ارائه شده از سوی سرمایه گذاران، این سیلوها هر کدام دارای ظرفیت 45 هزار تن خواهند بود اذعان داشت: طبق برآوردهای صورت گرفته به منظور ساخت این سیلوهای غلات در بندر انزلی در مجموع اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
نعیمی در ادامه از افتتاح یک پست اسکله چند منظوره طی سه ماهه پایانی سال جاری در بندر انزلی خبر داد و گفت: این اسکله از محل اعتبارات اندوخته سازمان بنادر و دریانوردی در استان گیلان هزینه خواهد شد.
500 میلیارد ریال؛ مجموع اعتبارات طرح های توسعه بنادر گیلان
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، اعتبارات تخصیص یافته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای پیشبرد پروژه های توسعه ای بنادر و دریانوردی استان گیلان در مجموع 500 میلیارد ریال است.
وی یادآور شد: هزینه های لازم جهت ساخت این اسکله چند منظوره که در راستای توسعه بندر انزلی صورت گرفته است، نیز از محل همین اعتبارات تامین شده است.
ترانزیت کالا از بندر انزلی سرعت می گیرد
نعیمی در ادامه گفته های خود از افزایش رشد چشمگیر ترانزیت کالا از طریق بندر انزلی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و عنوان کرد: پیش بینی می شود این افزایش رشد در ترانزیت کالا از طریق این بندر تا پایان سال همچنان ادامه داده باشد و از سرعت بیشتری نیز برخوردار شود.
وی به افزایش تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد انواع امکانات و تاسیسات بندری در بنادر استان گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به توافقات اخیر به دست آمده با تجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی، انتظار می رود به زوی شاهد افزایش بی سابقه حجم سرمایه گذاری ها در بندر انزلی باشیم.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان یادآور شد: بندر انزلی با قدمتی بیش از صد سال به عنوان پایلوت کریدور شمال- جنوب و همچنین بندر اصلی ترانزیتی شمال – جنوب تلقی می شود.
وی با اشاره به اینکه همواره در طول سال از این بندر صادرات و واردات کالا انجام می شود، خاطرنشان ساخت: در این راستا با کشورهای حاشیه خزر و مهمترین بنادر آنها در ترکمنستان، روسیه، قزاقستان و آذربایجان مبادله کالا صورت می گیرد.
به گفته نعیمی مبادله در بخش واردات شامل ترانزیت سوخت، ترانزیت غلات و همچنین آهن آلات، تخته و مصالح ساختمانی و همچنین صادرات شامل سنگ آهن، سیمان، کلینکر و مقداری مصالح ساختمانی و مواد غذایی است که در حجم بالای سالانه از طریق بندر انزلی صورت می گیرد.

منبع: مانا