wheat.jpg

معاونت امور دام، مقابل دامداران ايستاده است

چاپ

altداستان تکراري دعواي دامداران و صنايع لبني هنوز ادامه دارد؛ منتها اين بار از زاويه اي ديگر و به نام دولت
نايب رييس اتحاديه دامداران ايران در ارتباط با اختلافات به وجود آمده بين دامداران و کارخانه هاي لبني گفت: هم اکنون

با توجه به اتفاقاتي که در يک سال گذشته افتاد، به نظر مي رسد معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزي، در مقابل دامداران ايستاده و به نفع صنايع کار مي کند.
سيد محمد موسوي رستگار با اشاره به اينکه هيچ کس در به وجود آمدن اين اختلاف، به اندازه دولت و مسئولان وزارتخانه مقصر نيستند، افزود: وقتي معاون امور دام وزارت جهادکشاورزي، خود عضو هيات مديره شرکت صنايع شير ايران باشد، نمي تواند از حق دامداران حمايت کند.
موسوي رستگار با بيان اينکه آقاي رکني، معاون امور دام وزير جهادکشاورزي در مورد مشکل دامداران کوتاهي و کم کاري مي کند، عنوان کرد: علاوه بر اين موضوع، به نظر مي رسد دست هاي پنهاني نيز پشت پرده وجود دارد که منافع شان در متضرر شدن دامداران است.
به گفته وي، هم اکنون قيمت تمام شده شير براي دامداران حداقل 1700تومان در هر کيلوگرم است. اين در حالي است که کارخانه ها حتي حاضر به خريدن شير به قيمت 1440تومان نيستند. اگر مسئولان جهادکشاورزي اين حرف را قبول ندارند، مي توانند با ارسال کارشناس به مناطق مختلف کشور، در مورد قيمت تمام شده اين محصول، ارزيابي کنند و خود از نزديک شاهد ماجرا باشند.
نايب رييس اتحاديه دامداران ايران معتقد است تا زماني که دکتر رکني، معاون امور دام وزارتخانه باشد، مشکل دامداران حل نمي شود و اگر شخص وزير قصد دارد خود را از اتهامات وارده مبرا کند، بايد در انتخاب معاون امور دام خود در وزارتخانه، تجديد نظر کند.
موسوي رستگار در پايان تاکيد کرد: چطور ممکن است که يک دولت با قدرتي که دارد، نتوانسته جلوي صنايع بايستد و آنها را به قيمت مصوب مجاب کند؟ مگر اينکه دست هايي پشت پرده از آنها حمايت کنند.

منبع: موج