chick.jpg

ترویج فرهنگ مصرف منطقی آنتی بیوتیک در اماکن پرورش دام وطیور

چاپ

altترویج فرهنگ مصرف منطقی آنتی بیوتیک در اماکن پرورش دام وطیور یکی از برنامه های دامپزشکی قزوین می باشد
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین همزمان با آغاز هفته "آگاهی سازی در خصوص مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها"اظهار کرد:  مصرف بی رویه

داروهای آنتی بیوتیک در دامداریها ، با مخاطرات بهداشتی واقتصادی همراه خواهد بود وبر همین اساسسازمان جهانی بهداشت دام OIE با همکاری سازمان بهداشت جهانیWHO هفته ای را تحت عنوان " آگاهی سازی در خصوص مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها " معرفی کرده اند که در آن تلاش دارند تا همه کشورها به صورت فعالانه در این رویداد شرکت نمایند.
دکتر سید بهمن نقیبی افزود:در این هفته که از 25 آبان ماه تا 1 آذر ماه ( 16 تا 22 نوامبر ) ادامه خواهد داشت ، نسبت به اطلاع رسانی در خصوص مخاطرات مرتبط با ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی و ترغیب بهترین شیوه ها برای محدود سازی مصرف بی رویه آنتی بیوتیک برنامه ریزی خواهد شد.
دکتر نقیبی این هفته را فرصت مناسبی برای ارتقا سطح آگاهی مردم در خصوص تهدیدات ناشی از مصرف فرآورده های خام دامی  حاوی با قیمانده های دارویی  و ایجاد مقاومتهای آنتی بیوتیکی در اثر مصرف محصولات مذکور در انسان دانست.
 دکتر نقیبی ضمن اشاره به اهمیت اطلاع رسانی  به دامداران و مرغداران و سایر رسته های وابسته به دام وطیور در خصوص عدم مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک خاطر نشان کرد:  تعهد و پایبندی همکاران دامپزشک و مسئولین داروخانه ها به دستورالعمل ها و رعایت اصول اولیه آنتی بیوتیک تراپی از ضروریات این حرفه می باشد و به دامداران توصیه کرد: از مصرف بی رویه هر نوع دارو و بدون نسخه دامپزشک خودداری نمایند.

منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین