soy.jpg

18 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان مرکزی

چاپ

altرئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در هفت ماه گذشته تعداد 18 میلیون و 490 هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان صورت گرفته است.
دکتر مهدی جانمحمدی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته تعداد 18 میلیون و 490 هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری

استان صورت گرفته است، اظهار داشت: در این مدت بیش از 133 میلیون دز واکسن در سالن‌های مرغداری استان مصرف شد.
وی تصریح کرد: در سال جاری از تمامی مزارع فعال حد واسط آبزیان استان تعداد یک‌هزار و 29 مورد نمونه برداری آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری VHS انجام شده که خوشبختانه تا کنون هیچ مورد بیماری در 185 مزرعه پرورش آبزیان در استان یافت نشده است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی بیان داشت: 11 میلیون و 637 هزار تخم چشم زده (تخم ماهی) نیز در هفت ماه گذشته به استان مرکزی وارد شده است.

جانمحمدی با اشاره به وضعیت زنبورستان‌های استان نیز بیان کرد: تعداد 65 هزار و 484 کندو در 638 واحد زنبورستان این استان وجود دارد که تا کنون 12 هزار و 95 کندو بازدید و 325 نمونه‌برداری و آزمایش توسط بازرسان این اداره کل برای مقابله و پیشگیری از شیوع انواع بیماری‌ها از کندوهای زنبور به عمل آمده است که در این بازدیدها 23 واحد به عنوان کانون مبتلا اعلام و توصیه‌های بهداشتی و درمانی در این راستا صورت گرفته است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: همچنین در این مدت 5 هزار و 400 واحد دارویی برای مبارزه با کنه واروا به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان عسل در استان مرکزی قرار گرفته است.

منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی