chick.jpg

گردهمایی طرح جوجه ریزی و سوخت در تهران برگزار می شود

چاپ

altدر این گردهمایی که صبح فردا در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار می شود، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام، رئیس هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشور و جند تن از مدیران دولتی و بخش خصوصی سخنرانی خواهند کرد.
براساس این گزارش، در این گردهمایی که با هدف مدیریت جوجه ریزی و سوخت و هماهنگی با استان ها

برای اجرای بهینه طرح برپا می شود، مدیران عامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان ها و معاونان بهبود تولیدات دامی و مدیران بخش طیور معاونت امور تولیدات دامی حضور دارند.
براساس این گزارش، طبق آمار فائو در سال 2013 تولید کل گوشت طیور ایران یک میلیون و 966 هزار تن و جهان 108 میلیون و 669 هزار تن بوده است و ایران هفتمین کشور از لحاظ تولید گوشت مرغ در جهان به شمار می رود.

این گزارش در ادامه یادآور شده است: کشورهای چین، آمریکا، برزیل، روسیه، مکزیک، هندوستان، ایران، اندونزی، ترکیه و آرژانتین با تولید 69 میلیون و 866 هزار تن، 10 کشور عمده تولیدکننده گوشت مرغ در جهان به حساب می آیند.
براساس این گزارش، تولید و تجارت گوشت مرغ در شش ماهه اول سال 94 نشان می دهد ایران از 1 میلیون و 86 هزار تن تولید گوشت مرغ ، 27 هزار تن (4/2 درصد) ، تولید 611 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی، 8 میلیون (3/1 درصد) و تولید 764 میلیون عدد مرغ نطفه دار، 8 میلیون عدد (یک درصد) به کشورهای عراق، تاجیکستان، افغانستان، کویت و ارمنستان صادرات داشته است.

منبع: خبرگزاری ایانا