chick.jpg

افزایش 15 درصدی نرخ خرید تضمینی پنبه و چغندر

چاپ

altمدیرکل پنبه، دانه های روغنی و محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: نرخ خرید تضمینی محصولات پنبه و چغندر قند برای سال آینده 15 درصد افزایش یافت.
مهدی هزارجریبی اظهارداشت: اکنون قیمت خرید تضمینی پنبه هر کیلو گرم دو هزار و 550 تومان است که با افزایش 15 درصدی نرخ این محصول به حدود

دو هزار و 800 تومان می رسد.
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی سیاست خودکفایی در تولید پنبه و چغندر را در دستور کار دارد ، گفت: اکنون 50 درصد از پنبه مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و این وزارتخانه درصدد است که سهم تولید داخلی را به 78 درصد برساند.
وی درباره چغندرقند نیز افزود: 58 درصد نیاز کشور در داخل تولید می شود و وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به سهم 91 درصدی در این بخش تلاش می کند .
براساس جدول منتشر شده از سوی دولت در خصوص خرید تضمینی 24 محصول کشاورزی در سال زراعی 94- 1393 به ازای هر کیلو گرم چغندرقند مبلغ 355 ریال هزینه حمل اضافه شده است. کشت پاییزه چغندر قند 150 ریال کمتر از قیمت تضمینی چغندر قند بهاره است.
قیمت جدید خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندر قند بهاره با عیار 6 درصد، دو هزار و 700 ریال ابلاغ شده و هر کیلوگرم پنبه وش نیز با در نظر گرفتن مرغوبیت، بدون آفت زدگی و عاری از مواد خارجی از جمله خاک، خاشاک، شاخ و برگ نیز قیمتی معادل 25 هزار و 500 ریال را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا