wheat.jpg

استحصال ۹ هزار تن گوشت در کشتارگاه های خراسان شمالی

چاپ

altمعاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از استحصال بیش از ۹ هزار تن گوشت در کشتارگاههای دام و طیور این استان در هفت ماهه اول امسال خبرداد
 حمید رضا رمضانی افزود: با نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بازرسان بهداشتی و ناظران شرعی دامپزشکی خراسان شمالی

در هفت ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۱۴۱ تن انواع گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه های دام و طیور این استان استحصال شد.
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه درمجموع ۶۱ هزار و ۵۵۱ رأس انواع دام سبک و سنگین شامل ۳۹ هزار و ۵۵۱ رأس گوسفند، ۱۷ هزار و ۵۵۶ رأس بز، چهار هزار و ۳۸۷ رأس گاو و گوساله، ۳۰ شتر و ۲۷ قطعه شترمرغ در کشتارگاه های دام استان با رعایت کامل ضوابط بهداشتی و شرعی ذبح شدند.
رمضانی اضافه کرد: از این تعداد دام کشتارشده درمجموع بیش از دو هزار و ۱۷۶ تن گوشت، استحصال و روانه بازارهای مصرف شد.
وی ادامه داد: در همین مدت بازرسان و ناظران دامپزشکی استان بر کشتار سه میلیون و ۶۹ هزار و ۲۵۰ قطعه طیور دردو کشتارگاه صنعتی طیور استان، نظارت کردند.

رمضانی وزن گوشت سفید استحصالی از این تعداد طیور را نیز شش هزار و ۹۶۵ تن عنوان کرد و افزود: نظارت های مستمر دامپزشکی بر فعالیت کشتارگاه های دام و طیور استان در مدت یادشده به حذف و معدوم سازی حدود ۴۵ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم لاشه دام و طیور کشتاری و آلایش خوراکی غیرقابل مصرف آن ها منجر شد.
وی تأکید کرد: شهروندان عزیز به منظور اطمینان از سلامت فراورده های گوشتی، گوشت سفید و قرمز موردنیاز خانوار را از مراکز عرضه مجاز که زیرنظر دامپزشکی هستند، تهیه کنند.

وی تصریح کرد: همچنین شهروندان هنگام خرید گوشت قرمز به مهر و برچسب دامپزشکی روی لاشه ها دقت و در خرید گوشت مرغ هم به تاریخ تولید و انقضای حک شده روی بسته بندی توجه داشته باشند.
وی یادآور شد: سامانه تلفنی چهاررقمی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی از تخلفات بهداشتی مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی است.

منبع: خبرگزاری مهر