chick.jpg

صنایع لبنی نیازی به تقلب ندارند

چاپ

 altرئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه معتقد است، قیمت شیر آنقدر خوب هست که صنایع لبنی نیازی به تقلب نداشته باشند
سید مهدی افخمی با رد شایعاتی که در خصوص تقلب صنایع لبنی مطرح است، اظهار کرد: اکنون آنقدر قیمت شیر صنعتی(خام) مناسب است که صنایع لبنی

نیازی به تقلب ندارند. شیر با وفور در اختیار صنایع لبنی است و نیازی نیست از شیر خشک استفاده کنند و با هزینه زیاد آن را فرآوری کنند.
رئیس انجمن صنایع لبنی کرمانشاه با اشاره به اینکه حدود دو سال است دولت دستور داده قیمت شیر خام به 1440 تومان افزایش پیدا کند، یادآور شد: به دلیل رکودی که در صنایع لبنی وجود دارد این صنایع حاضر به خرید شیر با این قیمت و در نتیجه آن فروش محصولات لبنی با قیمت بیشتر نشدند.
به گفته این مسئول، اگر قیمت شیر خام افزایش پیدا کند صنایع لبنی نیز مجبور به افزایش قیمت محصولات خود هستند و این در حالیست که مردم کشش این افزایش قیمت را ندارند و لبنیات را از سفره‌های خود حذف می‎کنند.
افخمی، قیمت کنونی هر کیلو شیر خام که به دست صنایع لبنی می‌رسد را 1200 تا 1250 تومان اعلام کرد و افزود: با همین شرایط هم با کاهش شدید خرید مردم مواجه هستیم و محصولات صنایع لبنی به فروش نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: اکنون صنایع لبنی مشکلات مهمتری دارند که باید به جای پرداختن به بحث تقلب به این مشکلات پرداخته شود. مهمترین مشکل صنایع لبنی عدم فروش محصولات و بی‌اقبالی مردم است.
رئیس انجمن صنایع لبنی کرمانشاه از کاهش 30 تا 35 درصدی تولید محصولات لبنی نسبت به اوایل سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: این امر نشان می‌دهد مردم لبنیات را از سبد غذایی خود کنار گذاشته‌اند. چنین رکودی بی‌سابقه است و در هیچ سالی چنین کاهش تقاضایی نداشتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا