hen.jpg

رشد 40 درصدی حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه دام و طیور

چاپ

 altمعاون وزیر کشاورزی با اشاره به اینکه در سال جاری و بعد از برداشته شدن تحریم‌ها حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه دام، طیور و آبزیان 40 درصد افزایش یافته است، گفت: شرکت‌های ایرانی با توجه به کسب پشتوانه خود در زمان تحریم شرایط مناسبی برای رقابت دارند.
  اسکندر زند در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 500 غرفه در این نمایشگاه حضور دارند و از 50 هزار

متر مربع 25 هزار متر مربع در اختیار این نمایشگاه است.
وی افزود: نمایشگاه امسال از لحاظ کیفی و کمی نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار است، به طوری که از 500 غرفه این نمایشگاه 98 غرفه متعلق به کشورهای خارجی است.

زند خاطرنشان کرد: حضور شرکت‌های داخلی در نمایشگاه امسال نیز حضور پررنگ است به طوری که 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، همچنین شرکت‌های خارجی بعد از برداشته شدن تحریم در مقایسه با سال گذشته 40 درصد بیشتر حضور یافته‌اند.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: شرکت‌های داروسازی ایرانی در شرایط تحریم به خوبی روی پای خود ایستادند که در نمایشگاه امسال نیز حضور خوبی دارند. همچنین این شرکت‌ها با توجه به پشتوانه‌ای که کسب کرده‌اند از امکان رقابت با شرکت‌کنندگان خارجی برخوردارند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت اجرای قانون تراریخته در کشور گفت: برای تولید محصولات کشاورزی ما براساس قانون موجود ایمنی زیستی فعالیت می‌کنیم که براساس آن در محصولات کشاورزی مسئولیت به وزارت کشاورزی و در بخش بهداشتی آن مسئولیت به وزارت بهداشت سپرده شده است که کمیسیون‌های مربوطه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.
زند یادآور شد که سازمان محیط زیست نیز در شورای عالی ایمنی زیستی حضور دارند و هنگام تصویب قوانین رای خود را اعلام می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم