corn.jpg

برنامه ریزی برای کشت فرا مرزی

چاپ

altرئیس شورای ایران و اوکراین، کشت فرامرزی و همکاری ها مشترک صنعتی را از اولویت های این شورا دانست
سادینا آبائی گفت: از زمان تشکیل شورای ایران و اوکراین پروژه مشترکی این شورا به همراه وزارت  جهاد کشاورزی شروع کرده که یکی از آنها کشت

فرامرزی است که این امر به دلیل وجود آب زیاد و خاک مرغوبی است که در این کشور وجود دارد.
اوکراین به دلیل داشتن خاک سیاه برای کشت محصولات ارگانیک بسیار مناسب است.
وی افزود:ما قبل از برجام برنامه ریزی هایی را با شرکت های اوکراینی انجام دادیم و بر همین اساس اکنون در مراحل آخر پلن های خود هستیم و انتظار داریم ظرف چند ماه آینده پروژه های مشترک بخش خصوصی دو کشور آغاز شود.

رئیس شورای ایران و اوکراین تصریح کرد :ما در حال حاضر بالای یک میلیارد دلار حجم مبادلات با کشور اوکراین داریم که قسمت کمی از آن مربوط به بخش خصوصی است.اما به هرحال تلاش ما این است که تراز تجاری را به صورت برابر در آوریم که یک تجارت برد- برد را داشته باشیم.
آبائی با اشاره به سفر هیئت اوکراینی در ماه گذشته گفت:ما در ماه گذشته پذیرای یک گروه 80 نفره از تجار اوکراینی بودیم که از زمان استقلال این کشور بزرگترین هیئتی بوده است که به کشورمان بوده است.
از آن زمان تا به حال دیگر بازرگانان این کشور به طور مداوم به ایران در قالب گروه های کوچکتری در حال سفر به ایران هستند.
وی در خصوص زمینه های همکاری دو کشور در صنایع مختلف گفت:اوکراین در زمان عضویت در اتحاد جماهیر شوروی به عنوان قطب صنعتی این اتحادیه محسوب می شده است و از سوی دیگر این کشور سبد نان اتحادیه اروپا است زیرا دارای غلات زیاد و دانه های روغنی است و بر همین اساس این کشور از همه لحاظ دارای ظرفیت های خوبی برای تجارت و سرمایه گذاری است.

منبع: خبرگزاری ایلنا