wheat.jpg

محدودیتی در صادرات گوشت نداریم

چاپ

altمدیرکل دامپزشکی کردستان اعلام کرد: برای نظارت بیشتر برصادرات گوشت و دام زنده به اقلیم کردستان عراق در مرزباشماق مریوان تیم دامپزشکی مستقر خواهیم کرد
کامران زیباکردار در جلسه مشترک مدیران و مسئولان بخش کشاورزی کردستان ایران و استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق که در سنندج

تشکیل شد، گفت: سازمان دامپزشکی ایران و نماینده آن در کردستان همواره سعی کرده محصولاتی با بهترین کیفیت و دارای استانداردهای لازم را به اقلیم کردستان عراق صادر کند.
وی با اشاره به اینکه شعار سازمان دامپزشکی ایران سلامت غذا از مزرعه تا سفره است، عنوان کرد: تمام محصولات دامی که در کشورما تولید می شود از زمان تولید تا مصرف آن مورد نظارت و بررسی سازمان دامپزشکی است.
وی مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام را از دیگر رسالت های این سازمان خواند و اظهارداشت: تمامی سعی و تلاش ما این است که به توافقات انجام شده در راستای همکاری های دو جانبه عمل کنیم.

مدیرکل دامپزشکی کردستان بیان کرد: یکی از مشکلات استان ما در طول چند سال اخیر ترددهای مرزی غیرمجاز بوده که بی شک این مسئله برای طرف سلیمانیه هم مشکلاتی ایجاد کرده است و باید با آن برخورد کرد.
زیباکردار با اشاره به اینکه نظارت ما برتولید گوشت مرغ بسیار دقیق و براساس دستورالعمل های بین المللی صورت می گیرد، ادامه داد: کردستان با دارابودن مرغداری ها و کشتارگاه های مجهز می تواند بهترین تولید گوشت را برای سلیمانیه و حتی اقلیم کردستان عراق داشته باشد.
وی افزود: ما آمادگی صادرات گوشت اعم از سفید و قرمز به صورت تازه و منجمد و رساندن آن در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مصرف کنندگان را در سلیمانیه داریم و در این رابطه هیچ محدودیتی وجود ندارد.
وی عنوان کرد: تیم دامپزشکی در مرز باشماق مریوان به منظور نظارت بر صادرات گوشت و دام زنده و جلوگیری از اشتباهاتی که منجر به سلب اعتماد بین طرفین شود، مستقر خواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی کردستان برای صادرات گوشت سفید، قرمز، تخم مرغ، خوراک دام، ماهی زینتی و خوراکی با بهترین کیفیت به اقلیم کردستان عراق اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر