soy.jpg

مشوق 500 تومانی صادراتی مرغ فراموش نشود

چاپ

altدر جلسه‌ای که بعد از ظهر فردا ریاست جمهوری با فعالان اقتصادی استان مازندران دارد، نماینده حوزه کشاورزی طی نامه‌ای مطالبات صنفی بخش کشاورزی را به اطلاع ریاست جمهوری می رساند.
معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام این خبر گفت: در بسته‌ای که برای حوزه کشاورزی در دیدار با رئیس جمهوری آماده شده است، در بخش‌های

مختلفی نظیر تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی، اعتبارات آبیاری تحت فشار و استمهال بدهی کشاورزان، مطالبی جمع‌آوری شده است که نماینده کشاورزان بعد از ظهر فردا در دیدار رئیس جمهوری با فعالان اقتصادی آن را قرائت خواهد کرد.
سیدمحمد جعفری افزود: در این نامه درباره تخصیص 50 میلیارد تومان به‌منظور 12 هزار هکتار طرح تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، خدمت ریاست جمهوری قرائت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اختصاص 19 میلیارد تومان برای تجهیز سه‌هزار هکتار به آبیاری تحت فشار از مواردی است که جزو درخواست‌هایی است که در سفر ریاست جمهوری به اطلاع رئیس کابینه یازدهم خواهد رسید.
جعفری ادامه داد: در سفر استانی بر اساس مفاد قانون و تبصره (د) بودجه، استمهال بدهی کشاورزان مورد تأکید قرار گرفته است. در همین راستا، کشاورزان از رئیس جمهوری خواستند برای استمهال حدود 400 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی بیش از 80 میلیارد تومان بودجه اختصاص دهند تا کشاورزان فرصت بیشتری برای افزایش تولید داشته باشند.
وی تصریح کرد: به‌منظور زهکشی اراضی و اختصاص ردیف 215 که در قانون بودجه مورد صراحت قرار گرفته، در این نامه به آن اشاره شده است که با توجه به مطالعات کارشناسی 155 هکتار زهکشی اراضی کشاورزی می‌تواند اثرگذاری قابل توجهی در افزایش بهره‌وری داشته باشد.

یارانه 500 تومانی صادرات مرغ فراموش نشود
معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: از آنجا که مازندران نقش قابل توجهی در تولید مرغ دارد، سال گذشته پرداخت یارانه صادراتی تا 50 میلیارد تومان به ازای صادرات هر کیلوگرم مرغ 500 تومان، مورد تصویب قرار گرفت.
جعفری تأکید کرد: لذا انتظار می‌رود به‌منظور افزایش انگیزه برای صادرات مرغ، پرداخت 500 تومانی مشوق صادراتی در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار داشت: کاهش نرخ تسهیلات بخش کشاورزی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که می‌تواند در افزایش بهره‌وری و تولید در حوزه کشاورزی اثرگذار باشد؛ لذا کاهش نرخ تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از استثنائاتی که در همه دنیا از آن به مثابه ابزار حمایتی یاد می‌شود، در دیدار رئیس جمهوری گوشزد خواهد شد.
جعفری همچنین گفت: احداث باغ در اراضی شیبدار بر اساس ردیف 10 تا 12 مدیریت بحران و اختصاص 100 درصدی بودجه یادشده می‌تواند از محل درآمدهای ملی از دیگر درخواست‌هایی است که در این نامه در دیدار با ریاست جمهوری به آن اشاره خواهد شد.
وی در ادامه افزود: در جلسه‌ای که بعد از ظهر فردا فعالان اقتصادی با رئیس جمهوری خواهند داشت، نماینده‌ای از سوی بخش کشاورزی مشخص خواهد شد تا گزارشی از مهم‌ترین تحولات کشاورزی در منطقه را به اطلاع رئیس جمهوری رسانده و مهم‌ترین درخواست‌ها و کمک‌هایی که می‌تواند در سفر ریاست جمهوری به مازندران مؤثر باشد را جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی کند، قرائت خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون نماینده بخش کشاورزی که قرائت‌کننده نامه خواهد بود، مشخص نشده است.

منبع: خبرگزاری ایانا