soy.jpg

آغاز ساخت اسکله ویژه شناورهای حامل غلات در بندر انزلی

چاپ

altعملیات اجرایی ساخت یک پست اسکله ویژه شناورهای حامل غلات با سرمایه گذاری 160 میلیارد ریالی طی سال جاری در بندر انزلی آغاز می شود
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: روز گذشته سرمایه گذارانی از کشور

قزاقستان از ظرفیت های بندر انزلی دیدن کردند.
سیدعلی نعیمی، ادامه داد: این سرمایه گذاران خواستار ترانزیت مواد سوختی از طریق بندر انزلی به کشورهای عراق و ترکیه و نیز ترانزیت داخلی بودند.
نعیمی گفت: با توجه به وجود اسکله نفتی و دوش نفتی در بندر انزلی، این بندر از جایگاه ویژه ای در بحث ترانزیت مواد سوختی برخوردار است.
وی با اشاره به توسعه ترانزیت مواد سوخت از طریق بندر انزلی طی سالهای اخیر اظهار داشت: امیدواریم هر چه سریعتر شاهد توسعه بیش از پیش ترانزیت نفتی با همکاری سرمایه گذاران قزاقستان باشیم.
این مقام مسئول در استان گیلان با اشاره به حضور سرمایه گذار کره ای فعال در بندر پوسان که چند روز گذشته از بندر انزلی انجام شده بود از افزایش حضور سرمایه گذاران خارجی در بندر انزلی به ویژه در بخش ایجاد زیرساخت ها خبر داد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان یادآور شد: این سرمایه گذار کره ای قصد دارد با همکاری طرف ایرانی خود نسبت به ساخت اسکله در بندر انزلی اقدام کند.
وی اذعان داشت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته قرار است ظرف سه ماه آینده جلسه مجددی برای تصمیم گیری نهایی با این سرمایه گذار برگزار شود.
این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه به آغاز عملیات اجرایی یک پست اسکله ویژه شناورهای حامل غلات در بندر انزلی طی سال جاری اشاره کرد و گفت:به این منظور عملیات مطالعاتی این پروژه توسط گروه مهندسین مشاور آغاز شده است.
نعیمی یادآور شد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ساخت این پست اسکله حداقل به 160 میلیارد ریال اعتبار نیاز خواهد داشت.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطرنشان ساخت: این میزان اعتبار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تامین خواهد شد.
وی همچنین از بهره برداری از یک پست اسکله از پنج پست اسکله طرح توسعه بندر انزلی در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم با تامین اعتبارات کافی شاهد تحقق این مهم باشیم.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطرنشان کرد: تسریع در روند ساخت چهار پست اسکله دیگر نیز صورت می گیرد تا در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از آنها باشیم.
وی همچنین به بازدید مدیر کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی از بندر انزلی در روز گذشته اشاره کرد و گفت: در این بازدید بر زیباسازی اداره کل بنادر و دریانوردی استان که در شهر انزلی واقع شده، تاکید شد.
نعیمی اظهار کرد: بنابراین در نظر داریم هر چه سریعتر نسبت به زیباسازی بخش های مختلف اداره کل بنادر و دریانوردی استان اقدامات لازم را انجام دهیم.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، به منظور تحقق این امر امسال اعتباراتی را تخصیص خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مانا