hen.jpg

کنترل آنفولانزای مرغی در کشور / قیمت مرغ افت 200 تومانی داشته است

چاپ

باشگاه خبرنگارانalt

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: اگر درخصوص سلامت مرغ‌های مصرفی مشکل خاصی وجود داشته باشد، شبکه دامپزشکی کشور و سایر ارگان‌های مرتبط در این خصوص اطلاع رسانی خواهند کرد.
عظیم حجت رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهار داشت: آنفولانزایی که در بخشی از استان مازندران مطرح شده به هیچ وجه به هیچ یک

از واحدهای صنعتی منتقل نشده است.
وی ادامه داد: در واحدهای صنعتی استان مازندران و استان‌های همجوار هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای مرغی گزارش نشده است و این اتحادیه مرتباً با شبکه دامپزشکی کشور و استان مازندران در ارتباط است و تاکنون اخباری به ما نرسیده است.

حجت تصریح کرد: منطق حکم می‌کند که مرغ آلوده به سیستم تغذیه خانواره وارد نشود و در حال حاضر تمام مرغ هایی که به صورت بسته بندی شده ارائه می‌گردد، تحت نظارت ناظران سازمان دامپزشکی کشتار شده و سالم هستند.
وی بیان داشت: تمام مرغ‌هایی که در محدوده آلوده در استان مازندران مشاهده شده بودند به شعاع حداقل یک کیلومتر معدوم شده و مرتباً به شعاع 3 کیلومتر پایش به صورت روزانه تست خون و گزارش‌گیری صورت می‌گیرد و اگر مورد مشکوکی مشاهده شود گروهی از دامپزشکان برای معدوم سازی به محل اعزام می‌شوند.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح کرد: در حال حاضر خروج مرغ زنده و گرم تحت پوشش شبکه دامپزشکی کشور قرار گرفته تا از انتقال بیماری به سایر بخش‌ها و گسترش بیماری در استان مازندارن جلوگیری به عمل آید.
حجت درخصوص تأثیر اخبار و شایعات بر قیمت مرغ اظهار داشت: در طول یک هفته گذشته افت قیمت 200 تومانی در قیمت مرغ به وجود آمده که این به ضرر تولیدکننده است.
وی ادامه داد: اشاعه اخبار توسط افرادی که در صنعت نیستند منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود و بهتر است که افرادی که در این صنعت حضور ندارند نسبت به اظهارنظر پرهیز کنند.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح کرد: صنعت تولید و پرورش مرغ گوشتی در کشور ما یک صنعت کاملاً مدرن است و صادرات داریم و تقریباً 37 درصد پروتئین غذای مردم در این صنعت تولید می‌شود و نباید با انتشار اخبار نادرست و دامن زدن به شایعات برای مصرف کننده و تولیدکننده مشکل ایجاد کنیم.
حجت در پایان خاطرنشان کرد: درخصوص سلامت مرغ‌های مصرفی اعلام می‌کنم که اگر در این مورد مشکل خاصی وجود داشته باشد، شبکه دامپزشکی کشور، تشکل‌ها و وزارت جهاد کشاورزی به صورت کاملاً صادقانه و شفاف در این خصوص اطلاع رسانی خواهند کرد.