wheat.jpg

بررسی نقش نهاده‌ها در حیات و ممات کشاورزی

چاپ

خبرگزاری ایسناalt
 معاون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: سال گذشته یک میلیون و 450 هزار کشاورز از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سراسر کشور نهاده خریداری کردند.
یزدان سیف اظهار کرد: تامین امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: ایران به واسطه موقعیت ژئوپلیتیکی که در منطقه دارد باید در بحث امنیت غذایی با قدرت عمل کند.
سیف افزود: بخش عمده‌ای از سیاست‌های امنیت غذایی به باغبانی و زراعت مربوط می‌شود که برای اجرایی شدن این سیاست‌ها به تامین به موقع و کیفیت نهاده‌ها نیاز داریم.

این مقام مسئول ابراز کرد: تامین به موقع نهاده‌ها در حیات و ممات کشاورزی نقش دارد؛ چراکه اگر نهاده به موقع و در زمان لازم به دست کشاورز نرسد عملکرد نهایی مورد نظر حاصل نمی‌شود.
وی ادامه داد: کیفیت نهاده نیز نقش اساسی در کشاورزی دارد؛ چراکه استفاده از نهاده‌های با کیفیت می‌تواند راندمان بخش کشاورزی را چندین برابر کند.

معاون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: مخاطراتی که از ناحیه نهاده‌ها به سیستم کشاورزی وارد می‌شود عملکرد را به شدت کاهش می‌دهد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به راه‌اندازی باشگاه مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: پایلوت این طرح در مرحله اول قرار است در استان‌های قزوین، گلستان و فارس و بعد از آن در کل کشور اجرایی شود.

وی افزود: با راه اندازی این باشگاه به دنبال ارتباط مستقیم‌تر با کشاورزان هستیم تا نهاده‌ها مطابق نیاز کشاورز نه مطابق بخشنامه‌های اداری تامین شوند.
سیف با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به دنبال تغییر روش‌ها در ارائه خدمات است، گفت: از طریق این باشگاه هشت خدمت برای کشاورزان از طریق سامانه‌ای دیده شده تا کشاورز هیچ لحظه‌ای از شبانه روز احساس تنهایی نکند.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های امروز بخش کشاورزی این است که کشاورزان احساس می‌کنند نادیده گرفته می‌شوند.
این مقام مسئول افزود:امروز ارتباط مستقیم با کشاورزان وجود ندارد، پولی که باید به جیب کشاورز برود هدر می‌رود.
سیف در پایان گفت: سعی شده با راه‌اندازی باشگاه مشتریان بخشی از خلل موجود برطرف شود.