soy.jpg

زنجیره تولید در صنعت طیور استان سمنان تکمیل شود

چاپ

خبرگزاری مهرalt

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تاکید بر اینکه صنعت طیور از تولید تا عرضه باید تحت کنترل باشد، گفت: وجود یک تشکل فراگیر برای تکمیل زنجیره تولید ضروری است.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، خدابخش عرب در جلسه بررسی مشکلات مرغداران استان سمنان با حضور مسئولان دامپزشکی، شرکت پشتیبانی امور دام، مدیران عامل تعاونی مرغداران شهرستان ها، کشتارگاه ها و ...، در محل سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار داشت: با توجه به اینکه در صنعت طیور مباحث اقتصادی

بزرگی جریان دارد لذا وجود یک تشکل فراگیر با بضاعت مناسب در داخل استان ضروری است تا با تکمیل کردن زنجیره این صنعت از تولید تا عرضه را تحت کنترل داشته باشد.
وی افزود: در این بخش به دنبال کاهش هزینه های تولید به ویژه در حوزه سوخت و جایگزین کردن گاز هستیم تا بخشی از هزینه ها کاهش یابد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: با توجه به نوسانات قیمت مرغ در ماه های اخیر نیاز جدی است از طریق خود تشکل ها بحث کامل کردن زنجیره این صنعت در استان پیگیری شود و از سوی سازمان نیز حمایت و مساعدت های لازم برای تامین منابع انجام خواهد شد.
مدیران عامل تعاونی مرغداران شهرستان ها و اتحادیه مرغداران استان سمنان نیز در این جلسه با توجه به کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر و زیان دهی تولید کنندگان به مواردی از جمله، تعیین قیمت عادلانه با سود متعارف با توجه به هزینه ها، فراهم شدن زمینه صادرات، مدیریت مناسب در جوجه ریزی و رعایت فواصل جوجه ریزی، تعیین سقف و کف قیمت برای مرغ و جوجه یک روزه، تجدید نظر روی قیمت خرید توسط شرکت پشتیبانی امور دام و سایز بندی مرغ، خرید مرغ با اولویت مرغداران استان و ... اشاره کردند.

در این جلسه مقرر شد عملیات خرید توسط کشتارگاه ها به صورت نقدی و توزیع نهاده انجام شود و مدیریت پشتیبانی امور دام استان سمنان ضمن تعامل و هماهنگی با کشتارگاه ها دوره پرداخت را در صورت امکان به ۳۰روز کاهش دهد و شرکت تعاونی مرغداران دامغان مسئولیت هماهنگی و خرید مرغ زنده شهرستان های شاهرود و دامغان و شرکت تعاونی مرغداران سمنان نیز این کار را در سمنان، مهدیشهر و سرخه عهده دار و برای کشتار و تحویل به شرکت پشتیبانی امور دام استان اقدام کنند.