soy.jpg

انحصار واردات نهاده‌های دامی امشب در جلسه دولت و مجلس مطرح می‌شود

چاپ

خبرگزاری فارسalt
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه واردات کالاهای اساسی علاوه بر اینکه مغایر با اقتصاد مقاومتی و کاملاً در کشور انحصاری است، گفت: موضوع انحصاری بودن واردات نهاده‌های دامی امشب در جلسه دولت و مجلس مطرح می‌شود.
علی ایرانپور در پاسخ به اینکه 15 نماینده مجلس در مورد انحصاری بودن واردات نهاده دامی توسط دو شرکت به رئیس جمهور نامه نوشتند،

آیا پاسخی دریافت کرده‌اید، گفت: تاکنون پاسخی نیامده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در حال حاضر واردات بسیاری محصولات کشاورزی از طریق افراد، منسوبان، دولت و وزرا انجام می‌شود.
وی افزود: واردات کالاهای اساسی نه تنها مغایر با روح اقتصاد مقاومتی است، بلکه به صورت انحصاری توسط یکی، دو شرکت انجام می‌شود که همواره در آنها رانت وجود دارد.

ایرانپور گفت: واردات گوشت قرمز و دیگر محصولات کشاورزی نیز به صورت انحصاری است، ضمن اینکه تأثیر انحصاری بودن واردات نهاده‌های دامی هم بر قیمت اینها تأثیر گذاشته است، در مقطعی نهاده دامی وارد نمی‌شود و قیمت‌ها بسیار بالا می‌رود و تأثیر آن را در قیمت محصولات پروتئینی بازار مردم کاملاً احساس می‌کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است کارگروه مشترکی برای این مسئله تشکیل شود، گفت: مجلس و کمیسیون کشاورزی می‌خواهد تحقیقات خود را ادامه دهد و با جدیت در مقابل این موضوع بایستد.

وی در پاسخ به اینکه آیا واکنش غیررسمی هم از سوی دولت نبوده است، گفت: واکنشی از سوی دولت ندیده‌ایم، اما امشب جلسه مشترک مجلس و دولت تشکیل می‌شود و در این جلسه موضوع انحصاری بودن واردات نهاده‌های دامی مطرح می‌شود.
 چند روز پیش 15 نماینده مجلس طی نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کردند که دولت واردات دو میلیارد دلار کالای اساسی و نهاده‌های دامی را به صورت انحصاری از طریق دو شرکت نهاده‌های دامی جاهد و جهاد تحقیقات آب و انرژی انجام می‌دهد و درباره تبعات آن هشدار داده بودند.