wheat.jpg

توزيع مرغ منجمد در تهران متوقف شد

چاپ

واحد مرکزی خبرalt

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توزیع مرغ منجمد به منظور مدیریت و ثبات قیمت گوشت مرغ متوقف شده است
سید محمد موسوی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت گوشت مرغ در میادین اصلی عرضه روند نزولی دارد ، افزود : شرکت پشتیبانی امور دام موظف است برای تنظیم بازار محصول ذخیره سازی شده را با قیمت مصوب در ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت عرضه کند و چنانچه قیمت محصول بطوری کاهش یابد که تولید کننده متضرر شود ، برای جلوگیری از زیان ، مازاد تولید را خریداری و ذخیره سازی کند.

موسوی گفت : با توجه به روند نزولی قیمت ، توزیع گوشت مرغ منجمد متوقف و برای خرید آن از مرغداران برنامه ریزی خواهد شد.
وی گفت: بر اساس آخرین گزارش ها از بازار قیمت هر کیلو گوشت گرم مرغ در میدان بهمن - عمده فروشی - حدود 6 هزار تومان و خرده فروشی نیز 6400 تومان بوده که در مقایسه با روز گذشته نیز کاهش داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود : هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری به 4200 تا 4600 تومان کاهش یافته است.
موسوی گفت: به طور معمول با برآورد هزینه های تولید قیمت منطقی هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری 5500 تومان است که این قیمت به سرعت در حال کاهش بوده و به 4200 تا 4600 تومان رسیده است.
وی افزود‌: قیمت مطلوب هر کیلو گرم گوشت گرم مرغ حدود 7 هزار تومان است که درحال حاضر در بازار کمتر از این قیمت عرضه می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: میانگین میزان عرضه مرغ منجمد از 23 اسفند تا ششم فروردین در میدان بهمن تهران 230 تن بوده است و هفته گذشته با افزایش تقاضا به 680 تن در روز رسید.
موسوی درباره قیمت گوشت قرمز افزود : ‌هر کیلوگرم گوشت گوساله در 23 اسفند سال گذشته 29 هزار و 500 تومان بود که در حال حاضر نیز با همین حدود قیمت عرضه می شود.
قیمت هر کیلو گرم گوشت گرم مرغ در هفته های گذشته بطور میانگین در میدان بهمن 7200 تومان و در خرده فروشی ها 7400 تومان بوده است.