wheat.jpg

نمودار قیمت مرغ نزولی شد /مرغ را کیلویی 7200 تومان بخرید

چاپ

خبرگزاری ایرناalt
 قیمت نهایی گوشت مرغ گرم در روزهای اخیر برای مصرف کنندگان روند نزولی به خود گرفت به طوری که نسبت به هفته گذشته هر کیلوگرم 1000 تا 1300 تومان کاهش یافت .
هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم با قیمت 7 هزارو 200 تا 7 هزارو 500 تومان به بازار عرضه می شود.این درحالیست که طی هفته های گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم به 8 تا 8 هزارو 500 تومان رسیده بود که همین امر باعث کاهش میزان تقاضا در بازار شده است.

همچنین قیمت مرغ منجمد نیز در بازار مصرف با قیمت 5350 تا 5390 تومان به فروش می رسد.
هم اکنون مباشرین خرید و میادین میوه و تره بار هر کیلوگرم مرغ منجمد را 5100 تومان از شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می کنند.
رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران می گوید؛ در روزهای گذشته با افزایش عرضه گوشت مرغ گرم قیمت این محصول روند کاهشی به خود گرفته است.
محمد یوسفی یکی دیگر از دلایل را کاهش میزان تقاضا به جهت بالا بودن قیمت این محصول برشمرد و افزود: با افزایش قیمت ها، قدرت خرید مردم تاحدودی کاهش یافته و مردم در انتظارند تا نرخ مرغ کاهش پیدا کند.
وی تصریح کرد: به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تولیدکنندگان نیز ناچارند تولیدات خود را روانه بازار کنند که با افزایش عرضه پیش بینی می شود روند کاهشی قیمت مرغ طی روزهای آتی نیز ادامه پیدا کند.
همایون دارابی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به طور میانگین در محل مرغداری ها 4 هزارو 800 تا 4 هزارو 900 تومان و به صورت چکی 5 هزارتومان به فروش رسیده است.
در هفته های گذشته قیمت مرغ زنده در محل مرغداری بین 5400 تا5700 تومان از تولید کنندگان خریداری می شد.
به گفته وی، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در میدان بهمن نیز 7 هزار تومان به فروش رسیده است.
 برخی واحدهای عرضه کننده گوشت مرغ در سطح شهر که خود دارای کشتارگاه هستند، قیمت آن را با هر کیلوگرم 3150 تا 3197 تومان عرضه کردند.