corn.jpg

موانع صادرات مرغ حذف می‌شوند؟

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی با بیان این‌که باید فکری به حال مرغداران خوزستانی شود، گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان باید موانع صادرات برداشته و مازاد تولید صادر شود.
محمدحسین‌ زمانی‌راد منطقه‌ خوزستان، با تاکید بر مطلب فوق عنوان‌ کرد: متاسفانه از شهریورماه تاکنون قیمت مرغ به کمترین قیمت در یک سال ‌گذشته رسیده و این سیر نزولی قیمت مرغ زنده در استان موجب متضرر شدن تعداد زیادی از تولیدکنندگان شده است.

وی افزود: با توجه به حجم زیاد تولید مرغ در خوزستان، لازم است برای مازاد تولید فکری شود. در چنین شرایطی براساس قانون، شرکت پشتیبانی امور دام باید وارد عمل شود و مرغ مازاد را با نرخ تضمینی از مرغداران خریدرای و برای تامین کمبود در شرایط خاص ذخیره‌سازی کند.
عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی اظهار کرد:‌ متاسفانه شرکت پشتیبانی امور دام استان با وجود تولید فراوان مرغ اقدامی در جهت ذخیره‌سازی مرغ مازاد نمی‌کند که این امر موجب شده حجم زیادی مرغ روی دست مرغداران بماند و در نتیجه متضرر شوند.

زمانی‌راد تصریح‌ کرد: در پی متضرر شدن مرغداران تعداد زیادی از واحدهای تولیدی از چرخه تولید خارج شده‌اند، زیرا دیگر به دلیل کمبود سرمایه توان تولید ندارند و اگر این شرایط ادامه یابد صنعت مرغداری خوزستان آینده خوبی نخواهد داشت.
وی یادآورشد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری 4000 تومان است در حالی که قیمت تمام شده تولید آن بیش از 5000 تومان برای مرغداری هزینه دارد.