chick.jpg

75 هزار راس دام‌های عشایر از بین رفته‌اند

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 نماینده مردم سمنان در مجلس در تذکری به وزیر نیرو راهکار رفع مشکل آب در کشور را جویا شد.
خسروی نماینده سمنان و مهدی‌شهر صبح امروز در نطق شفاهی خود درمجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی موفقیت برای ریاست جمهوری در سفر به نیویورک با تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: 75 هزار راس دام های عشایر از بین رفت، اگر الان به داد مردم نرسیم پس کی می خواهیم کارگشا باشیم، خواسته کشاورزان واگذاری علوفه در مقابل دریافت گوشت بود که فکر نمی کنم خواسته زیادی باشد.

وی در تذکر بعدی به آخوندی وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ضمن تشکر از پیشرفت های پروژه ای راه در استان و علیرغم حمایت همه جانبه مسئولان استان در کاهش تصادفات جاده ای متاسفانه روزانه حدود یک و نیم میلیون نفر در جاده های استان کشته می‌شوند .
نماینده سمنان تأکید کرد: با توجه به عبور 25 میلیون نفری زائران امام رئوف از این مسیر و حدود 900 کیلومتر از این مسیر که در استان ماست تسریع در اجرای باند دوم آزاد راه حرم تا حرم را در دستور کار خود قرار دهید.

خسروی در تذکر بعدی خود به وزیر کشور گفت: چرا از اجرای قانون سرپیچی می‌کنید؟ اظهارات شما با توجه به تقسیمات کشوری که در دست اقدام داریم و با توجه به استانداردها و معیارهای تقسیمات کشوری چرا از ارتقاء فولاد محله به فولاد شهر جلوگیری کردید، این کار خلاف قانون است.
وی در تذکر بعدی با اعتقاد بر تبعیض حقوق وزارت کشور و سازمان های تابع آن به ویژه ثبت احوال اظهار کرد: اگر ممکن است پیگیری این کار را به طور ویژه مدنظر قرار دهید.

نماینده سمنان در تذکری به وزیر نیرو عنوان کرد: برای رفع مشکل آب در کشور سیاست شما چیست؟ کار ما به جایی رسیده که در نظر داریم واردات آب را در برنامه قرار دهیم. این کار با نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی تعارض دارد.
خسروی در پایان گفت: در موضوع انتقال آب دریاچه خزرکار کارشناسی به پایان رسیده و تقابل خودتان را با محیط زیست با اعزام کارشناسان خبره و دلسوز نهایی کنید و در مورد انتقال آب به کویر مرکزی دستورات لازم را بفرمائید.