wheat.jpg

خریداری شش میلیون و 608 هزار تن گندم/ خوزستان، فارس و کرمانشاه؛ پیشتازان خرید تضمینی گندم

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
تاکنون شش میلیون و 608 هزار تن گندم به‌صورت تضمینی در غالب 947 مرکز، خریداری شده است.
سخنگوی خرید تضمینی گندم، برنج و چای بانک سپه با اعلام این خبر گفت: تاکنون شش میلیون و 608 هزار تن گندم به ارزش ریالی بیش از 70 هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.محسن ملکی افزود: سه استان خوزستان، فارس و کرمانشاه برترین‌ها در خرید تضمینی گندم بوده که به ترتیب با خرید 967 هزار و 379 تن، 859 هزار و 157 تن و 602 هزار و 844 تن پیشرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 947 مرکز خرید، یک میلیون و 72 هزار و 329 محموله را دریافت کردند.
ملکی ادامه داد: با تفاضل خرید گندم معمولی از کل محصول خریداری‌شده مشخص است که 377 هزار و 318 تن گندم دروم تاکنون خریداری شده است.
وی تصریح کرد: ارزش ریالی این مقدار گندم دروم چهارهزار و 107 میلیارد ریال برآورد شده است که دارای 58 هزار و 844 محموله است.

سخنگوی خرید تضمینی گندم، برنج و چای بانک سپه یادآور شد: در حال حاضر استان‌های شمال غرب از قبیل کرمانشاه و کردستان در پیک خرید تضمینی گندم قرار دارند و مشکل خاصی وجود ندارد.
ملکی تأکید کرد: در تلاش هستیم تا مطالبات باقیمانده گندمکاران هرچه سریع‌تر تسویه شود.

وی اظهار داشت: روند خرید گندم در حال حاضر به‌دلیل تمام شدن فصل خرید رو به کندی می‌رود، اما مسئولان و دست‌اندرکاران در تلاش مضاعف برای تسویه کامل پول گندمکاران هستند.
ملکی در پایان گفت: مطابق پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط وزارت جهاد کشاورزی، گذر خرید گندم از هفت میلیون تن دور از تصور نیست.