hen.jpg

عواقب بد تعیین نشدن نرخ شیر خام برای دامپروران

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 رئیس اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی گفت: تعیین نشدن قیمت شیر خام، تولید این محصول را نابود می‌کند.
فرشید صراف با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار کشور با افزایش قیمت شیر خام مخالفت کرده است، توضیح داد: هنوز قیمتی برای شیر خام تعیین نشده و ما شاهد کاهش روزانه قیمت این محصول هستیم.

وی با بیان اینکه قیمت خرید شیر خام حتی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، این کاهش قیمت، تولید کنندگان شیر خام را بسیار متضرر می‌کند و این ضرر منجر به کشتن گاوهای شیری در کشتارگاه خواهد شد.

صراف با اشاره به اینکه تعیین نشدن نرخ شیر خام و کاهش بیش از پیش آن عواقب بدی را برای دامپروری در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعیین هرچه سریعتر قیمت شیر خام و برنامه‌ریزی صحیح دولت در این حوزه به یک تولید پایدار دست یابیم.

رئیس اتحادیه دامداران صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه در صورت تعیین نشدن نرخ شیر خام، تولید این مصول به تدریج حذف خواهد شد، تصریح کرد: پایداری نظام اقتصادی به کشاورزی و دامپروری وابسته است و مطمئنا حمایت از دامپروری و کشاورزی رشد صنعت را در پی خواهد داشت.

صراف با اشاره به اینکه پرداخت یارانه به دامداران استان هنوز تکمیل نشده است، اظهار کرد: پرداخت یارانه‌ها به دامداران متاسفانه در استان‌های مختلف با سلیقه‌های گوناگون اجرا شد به طوری‌که در خراسان رضوی برخی کارخانه‌ها یارانه را به طور کامل به دامداران پرداخت نکردند و در برخی استان‌ها نیز هیچ یارانه‌ای به دامداران تعلق نگرفت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تصوری غلط، برخی فکر می‌کنند یارانه یک پول باد آورده است، بیان کرد: یارانه یک کمک به تولید کننده است و امیدواریم شاهد حمایت‌های معنوی دولت از جمله برنامه‌ریزی صحیح و قانون‌گذاری در حوزه دامپروری باشیم.