hen.jpg

چرا کشاورزان کارت سوخت ندارند؟

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
در حالی که شهرنشینان به تعداد اتومبیل‌های خریداری‌شده می‌توانند کارت سوخت یارانه بنزین داشته باشند، کشاورزان برای تأمین گازوئیل مصرفی خود باید ماهانه به کافی‌نت‌ها مراجعه کنند و از داشتن کارت سوخت محرومند.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: در حالی که شهرنشینان با داشتن هر تعداد اتومبیل می‌توانند از کارت سوخت‌های متفاوت برخوردار باشند و بنزین یارانه‌ای دریافت کنند، کشاورزان کارت سوخت گازوئیل ندارند.

محمدمهدی برومندی افزود: کشاورزان دارای تراکتور، سم‌پاش و دنباله‌بندهای مختلف برای فعالیت در اراضی کشاورزی خود هستند، اما هنوز از داشتن کارت سوخت گازوئیل محرومند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که کشاورزان مجبورند برای تأمین سوخت مورد نیاز خود، ماهانه به کافی‌نت‌ها مراجعه کنند و پس از طی بروکراسی مشخص اداری و تدوین قرارداد نفتی، حجم محدودی از سوخت مورد نیاز خود را فراهم کنند.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم تخصیص کارت سوخت گازوئیل به کشاورزان در حالی صورت می‌گیرد که دلیل آن امکان قاچاق گازوئیل مطرح شده است.
برومندی تصریح کرد: کشاورزانی که برای فعالیت در اراضی کشاورزی خود به این حجم محدود گازوئیل نیازمندند و جز مردم روستای خود کس دیگری را نمی‌شناسند و از رانت‌های قاچاق به دورند، چطور ممکن است برای قاچاق گازوئیل اقدام کنند.