chick.jpg

خرید ۱.۳ میلیون تن گندم از کشاورزان با رشد ۴۸ درصدی/ مطالبات کشاورزان تا پایان هفته پرداخت می‌شود

چاپ

خبرگزاری فارسalt
سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه گفت: از ابتدای خرید تضمینی گندم تاکنون، یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۵۳۴ تن گندم از کشاورزان خریداری شده که ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد. همچنین تا پایان هفته کل پول کشاورزان پرداخت می‌شود.
  محسن ملکی افزود: با توجه به اینکه قیمت تضمینی خرید گندم در سال جاری برای گندم معمولی هر کیلو 1050 تومان تصویب شده، کشاورزان رغبت بیشتری به فروش محصول خود به دولت پیدا کرده‌اند.وی افزود: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم تاکنون در 11 استان کشور، یک میلیون و 373 هزار و 534 تن گندم از کشاورزان به نرخ تضمینی خریداری شده که نسبت به رقم مشابه سال گذشته که 928 هزار 935 تن بود 48 درصد رشد دارد.

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه عمده وجه به حساب کشاورزان واریز شده و با توجه به اینکه سخنگوی دولت اعلام کرده بود، تا آخر هفته از محل وجود دریافتی از خزانه و نیز از محل منابع داخلی بانک سپه همه مطالبات کشاورزان گندمکار که عمدتاً در استان خوزستان قرار دارند، به حساب آنها پرداخت خواهد شد.
وی افزود: همه مسئولان دست‌اندرکار از آقای سینکی قائم مقام بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تا آقای قبادی در وزارت صنعت و معدن و دیگر دست‌اندرکاران تلاش می‌کنند که وجه کشاورزان در اسرع وقت به حساب آنها واریز شود.

ملکی افزود: فرارسیدن زود هنگام فصل گرما در استان خوزستان و همچنین شرایط خوب جوی و افزایش تولید گندم و نیز بهتر شدن قیمت خرید تضمینی گندم برای حمایت از کشاورزان دست به دست هم داده تا مقداری مطالبات کشاورزان باقی بماند که امیدواریم تا آخر هفته همه این مطالبات پرداخت شود.
وی تأکید کرد: هیأت مدیره بانک سپه و مدیرعامل نیز تلاش دارند با کمک منابع داخلی بانک و نیز اعتبارات دریافتی از خزانه پول کشاورزان به موقع پرداخت کنند تا زحمت کشاورزان با پرداخت به موقع پول دسترنج شان مورد تقدیر قرار گرفتند.