wheat.jpg

بیش از پنج هزار تن تخم مرغ از کشور صادر شد

چاپ

خبرگزاری ایرناalt
مدیرکل دفتر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 240 تن تخم مرغ از کشور صادر شده است.
حمیدرضا ترکاشوند در جلسه بررسی مرغ بومی و اصلاح ن‍ژاد آن در ساری افزود: با توجه به افزایش ظرفیت تولید تخم مرغ، صادرات این مواد غذایی رو به افزایش است.وی با اعلام اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای در اختیار گرفتن سهم بیشتری از تجارت تخم مرغ در جهان برنامه های حمایتی جدی دارد، ادامه داد: امروزه هر تاجری با گرفتن مجوز صادرات و رعایت اصول و روابط تجارت جهانی می تواند تخم مرغ صادر کند.

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی به اهمیت افزایش تولید مرغ بومی اشاره کرد و گفت: حفظ ذخایر ژنتیکی و اصلاح نژاد مرغ بومی یکی از وظایف مهم وزارت جهاد کشاورزی است.
وی افزود: تولیدات مرغ بومی در روستاهای کشور انجام می شود و بهره برداران روستایی از تولیدات مرغ بومی به عنوان یک منبع درآمد استفاده می کنند.
ترکاشوند گفت: وزارت جهادکشاورزی حمایت از تولیدات مرغ بومی را یک فرصت اقتصادی برای روستاییان می داند و از آن به صورت جدی و همه جانبه حمایت می کند.
وی از وجود هفت مرکز اصلاح ن‍ژاد مرغ بومی در کشور خبر داد و افزود: اکنون عملیات اصلاح نژاد مرغ بومی تا نسل سوم با تجهیزات و فناوری به روز و روش عمل نوین درحال اجراست.