corn.jpg

وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران صنعت مرغداری حمایت می کند

چاپ

خبرگزاری ایرناalt
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از سرمایه گذاران صنعت مرغداری را توسط وزارت جهاد کشاورزی مورد تاکید قرار داد.
حسن رکنی با بیان اینکه تولک بری مرغ های تخم گذار باعث تنظیم بازار و تعادل قیمت فعلی تخم مرغ می شود، افزود: تولک بری در عین حال که کمترین تنش را به پرنده وارد می کند، ضمن رعایت رفاه و آسایش پرنده، موجب عملکرد مطلوب تولید کمی و کیفی در دوره بعدی تخمگذاری می شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم مرغداران در این زمینه همکاری لازم را با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تنظیم بازار تخم مرغ به عمل آورند گفت: این وزراتخانه نیز آمادگی دارد تا عمده کار تولید و بازار محصولات کشاورزی را به اتحادیه ها و تشکل های بخش خصوصی واگذار کند که خود نیز بتواند در نظارت و ارزیابی وضعیت این بخش با فراغ بال بیشتری عمل کند.

رکنی با بیان اینکه خدمت به مردم یکی از صدقات جاریه است که اگر با خلوص نیت همراه باشد ماندگار خواهد شد اظهار داشت: تولیدکنندگان بخش کشاورزی جزو این دسته از مردم هستند که لزوم حمایت همه جانبه مسؤولین از تولیدکنندگان را می طلبد.

معاون امور تولیدات دامی وازرت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران در بین کشورهای همسایه دومین کشور تولید کننده تخم مرغ پس از ترکیه و در دنیا ، بیست و یکمین کشور تولیدکننده تخم مرغ به لحاظ حجم تولید است، افزود: براساس گفته متخصصان تغذیه، مصرف روزی یک عدد تخم مرغ سفارش می شود.