soy.jpg

"صادرات" مهم‌ترین مشوق تولید‌کنندگان/ "صادرات تخم‌مرغ" باید افزایش یابد

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوانalt

یک نماینده مجلس گفت: صادرات مهم‌ترین مشوق تولید‌کنندگان است، بنابراین باید با تأمین بازار داخلی محصولات کشاورزی را در سطح منطقه و بین‌الملل وارد بازارهای جهانی کرد.
سید راضی‌نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه روند صادرات تخم‌مرغ در کشورمان مطلوب نیست و واردات بیش از صادرات بوده است.وی تصریح کرد: چندی پیش صادرات تخم‌مرغ به دلیل افزایش قیمت و فشار بر مصرف‌کننده، در راستای تعدیل در قیمت متوقف شد.نوری در ادامه گفت: بهترین راهکار در صادرات تأمین بازار داخلی و ثبات در قیمت‌ها است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کنونی در بخش کشاورزی افزود: یکی از مشکلات بخش کشاورزی عدم هماهنگی بین کشت و برداشت محصول است.
وی یادآور شد: با یک برنامه‌ریزی جامع باید مشخص کرد که به چه میزان نیازمند کشت مصارف داخلی هستیم و چقدر می‌توانیم صادر کنیم.
نوری با بیان اینکه انتظار می‌رود مشکلات بخش کشاورزی برطرف شود و کشاورزان بتوانند علاوه بر بازار داخلی محصولات خود را به راحتی به فروش برسانند تأکید کرد: ماحصل دسترنج کشاورزان نباید با قیمت پایین به فروش برسد و متأسفانه این روند در صیفی‌جات مثل خیار، سیب‌زمینی و پیاز که بر دست کشاورزان مانده، دیده شده و تاکنون هم راهکاری در زمینه حل این مشکل اتخاذ نشده است.