soy.jpg

نياز کشور به هزار کمباين در سال براي برداشت مکانيزه غلات

چاپ

altواحد مرکزی خبر

برای رسیدن به توسعه و تولید پایدار در بخش کشاورزی و برداشت غلات به سالی بیش از یک ‌هزار کمباین نیاز است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور در شیراز گفت : برای رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی با تفاهم‌نامه‌ای که با کارخانه تراکتورسازی صورت گرفت مقرر شد امسال 3 هزار تراکتور سنگین ، 7 هزار تراکتور سبک و 500 کمباین وارد چرخه ادوات کشاورزی کشور شود.دکترکامبیز عباسی افزود : پارسال از 370 کمباین خریداری شده حدود 200 دستگاه تحویل شد که با اجرایی شدن تعهد کارخانه تولید کمباین شاهد تسریع در روند زیرساخت‌های صنعت کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری در زمینه خود اتکایی تامین انرژی به 100 درصد نرسیده است گفت : در حوزه سوخت 12 درصد گازوئیل کشور به بخش کشاورزی اختصاص یافت که نیازها باید بر اساس سال‌های پیش تامین شود.

عباسی در مورد اجرای طرح اقتصاد مقاومتی افزود : برنامه‌های متعددی در این مورد در حال تدوین است که با اجرایی شدن آن از وابستگی به ویژه در زمینه کشاورزی رها می‌‌شویم.وی گفت : سالانه 30 میلیارد دلار برای واردات روغن در کشور هزینه می‌شود که با مدیریت کشت کلزا و دانه‌های روغنی شاهد کاهش واردات این محصول به کشور هستیم.

کاهش میزان تفاوت صادرات و واردات ، کاهش تقاضای آب ، پایداری کشاورزی و افزایش بهره‌وری ، حمایت از تولید در محیط‌های کنترل شده از جمله رویکردهای مرکز توسعه مکانیزاسیون کشور است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور افزود : خصوصی‌سازی ، بهره‌وری ، توجه به هزینه‌های اصلاح تولید به ازای هر متر مکعب آب ، به‌کارگیری صاحبان اندیشه برای رفع مشکل کشاورزی و تغییر الگوی کشت و نیز کشت چغندر قند ، ذرت و جو از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این سازمان است.