corn.jpg

مرغ‌ گوشتی ایرانی سنگین‌تر از استانداردهای جهانی/ مرغداری‌های خرده‌مالک در حال فروپاشی

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
مرغ‌های گوشتی تولیدی در کشور به‌دلیل داشتن وزن بیشتر از استانداردهای جهانی، دارای کیفیت و سلامت به مراتب پایین‌تری هستند.
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه امروز در واکنش به خبر حضور رئیس جمهوری در جمع بخش کشاورزی با اعلام این خبر گفت: به‌دلیل مشکلاتی که در بخش تولید طیور کشور ناشی از افزایش هزینه‌های تولید مانند دستمزدها و نهاده‌ها ‌وجود دارد، از سوددهی تولیدکنندگان کاسته شده و تولیدکنندگان خرد در حال فروپاشی هستند.

حسین مهربانی با بیان اینکه مرغداران در بخش تولید تخم‌مرغ برای هر کیلوگرم یک‌هزار و 450 تا یک‌هزار و 500 تومان زیان می‌دهند و بخش تولید مرغ گوشتی نیز با مشکللات جدی روبه‌رو است، افزود: تا زمانی که صنعت طیور کشور به‌صورت خرده‌مالکی اداره شود، تولیدکنندگان ما از پس هزینه‌های تولید برنخواهند آمد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه صنعت طیور کشور باید روند یکپارچه‌سازی تولید و توسعه شرکت‌های بزرگ تسریع شود که این امر تنها با کمک دولت میسر است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه تصریح کرد: مرغ‌های زنده روانه شده به کشتارگاه‌های کشور، به‌طور متوسط سه کیلوگرم وزن دارد و با لاشه 2.2 کیلوگرم وزن به دست مصرف‌کننده می‌رسد، در حالی که بهترین وضعیت ارائه مرغ لاشه برای مصرف‌کننده، 1.5 کیلوگرم است.