wheat.jpg

ضرورت تشديد نظارت در" قيمت مرغ"

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوانalt

با تشديد نظارت‌ها در بازار مرغ شاهد هيچ‌گونه نوسان و افزايش قيمتي نخواهيم بود.
رحمت‌الله نوروزي عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي افزود: با همكاري مسئولان ستاد تنظيم بازار و ادامه نظارت‌ها در بازار مواد پروتئيني هيچ گونه افزايش قيمت نخواهيم داشت.وي تصريح كرد: با اتخاذ برنامه‌ريزي جامع توسط وزارت جهاد كشاورزي در سال جاري اميد است نقش دلالان به طور كلي حذف و ميزان بهره‌وري محصولات كشاورزي به سود كشاورزان داخلي افزايش يابد.

نماينده مردم علي آباد كتول با بيان اينكه شركت‌هاي تعاوني روستايي مي‌تواند بازوي حمايت از كشاورزان باشد خاطرنشان كرد: سود حاصل از منابع كشاورزي نبايد به جيب دلالان برود.
 
نوروزي اظهار داشت: علاوه بر برنامه‌ريزي، نيازمند داشتن بانك اطلاعاتي جامع هستيم كه بتوانيم ميزان توليدات محصولات كشاورزي را در هر استان بررسي كرده و بر اساس آن اعتبارات لازم را در نظر بگيريم.
 
وي با اشاره به ضرورت ايجاد بانك اطلاعاتي در بررسي ميزان توليد محصولات كشاورزي در هر استان تأكيد كرد: الگوي كشت با توجه به نياز مردمي دومين شاخصه‌اي است كه بايد به آن توجه كرد.
 
عضو كميسيون كشاورزي مجلس افزود: وجود برخي دلالان در بازار محصولات لبني باعث شده سود چنداني نصيب دامداران نشود و خودكفايي و اشتغالزايي در كشور از چندان رونقي برخوردار نباشد.