corn.jpg

نیازی به واردات مرغ و گوشت شب عید نداریم/ وزارت تجارت در پرداخت یارانه شیر تسریع کند

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ مشکلی در تولید گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد و نیازی به واردات مرغ و گوشت برای ایام عید نوروز نداریم.
 حسن رکنی در حاشیه بیست و هشتمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی اظهار کرد: با توجه به وضعیت مناسب تولید، استمرار آن و کافی بودن نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان به نظر نمی‌رسد نیازی به واردات گوشت مرغ و گوشت قرمز از کشورهای مختلف که پیش از این گمانه زنی‌هایی برای آن شده بود باشد.

آمادگی برای خرید گوشت قرمز و مرغ مازاد تولیدکنندگان

وی افزود: هر جایی دولت یا بخش خصوصی متعهد به خرید محصول دامداران و مرغداران شده است باید به تعهد خود عمل کند اما وزارت جهاد کشاورزی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام از تولید حمایت می‌کند و محصول مازاد را از دامداران و مرغداران می‌خرد.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی همان گونه که از افزایش بیش از حد قیمت‌ها جلوگیری می‌کند در راستای حمایت از تولیدکنندگان در صورت کاهش بیش از حد قیمت می‌تواند از طریق شرکت پشتیبانی امور دام و خرید محصول از تولیدکنندگان قیمت را متعادل کند تا استمرار تولید را به همراه داشته باشد.

نیازی به واردات مرغ و گوشت قرمز نداریم

رکنی اظهار کرد: جوجه‌ریزی که در حال حاضر انجام می‌شود مناسب است و استمرار تولید همچنان ادامه دارد که با توجه به مازاد محصول مرغداران و دامداران به نظر نمی رسد نیازی به واردات گوشت مرغ و گوشت قرمز برای شب عید داشته باشیم و وزارت جهاد کشاورزی با توجه به در اختیار داشتن ذخایر کافی گوشت و مرغ در شرکت پشتیبانی امور دام، بازار شب عید و ایام نوروز را تنظیم می‌کند.

صدور مجوز صادرات 10 هزار گوساله

وی اظهار کرد: از دو هفته پیش تاکنون مجوز صادرات 10 گوساله پروار شده مازاد تولید که روی دست دامداران مانده بود صادر شده است که می‌تواند بازار را متعادل کند.

واسطه‌های غیر ضرور عامل گرانی گوشت و مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: واسطه‌های غیر ضرور بسیاری از تولید تا بازار وجود دارند که باعث افزایش غیر منطقی قیمت گوشت و مرغ در برخی مقاطع می‌شوند اما باید فاصله بین تولید و مصرف کم شود و تولیدکنندگان بتوانند محصول خود را که با قیمت مناسبی تولید می‌کنند با قیمت منطقی تری به مصرف‌کنندگان برساند.

تسریع وزارت تجارت در پرداخت یارانه شیر

رکنی گفت: وزارت تجارت در زمینه پرداخت یارانه 300 میلیارد تومانی شیر خام به دامداران مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و اگر بخواهد استمرار تولید در شیر خام وجود داشته باشد باید هر چه سریع‌تر ضمن محاسبه مابه التفاوت قیمت یارانه شیر را به دامداران بدهد تا آن ها بیش از این با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: در زمینه نهاده‌های تولید و تامین آن تشکل ها و اتحادیه‌های بخش خصوصی خود در این زمینه فعال شوند و وزارت جهاد کشاورزی از آن‌ها حمایت کامل خواهد کرد تا بتواند ضمن شکستن انحصار بازار تامین نهاده‌های وارداتی بازار این کالای اساسی را متعادل‌تر کنند.