soy.jpg

خريد تضميني گندم از سال آينده بر عهده وزارت جهاد کشاورزي است

چاپ

واحد مرکزی خبرalt

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: این سازمان به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی از سال آینده خرید تضمینی گندم را بر عهده خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ حسین صفایی در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه آیین نامه اجرای قانون طرح تمرکز وظایف تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی در هیئت وزیران تصویب و به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است ، افزود : گندم کشاورزان از سال ‌آینده با قیمت تضمینی هر کیلوگرم 1050 تومان خریداری می شود.وی گفت: از دو ماه پیش ، ستاد خرید گندم در سازمان مرکزی تعاون روستایی تشکیل شده و بر اساس بانک اطلاعاتی موجود که از سه سال گذشته در این سازمان موجود بوده است خرید تضمینی گندم انجام خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود : در سه سال گذشته که وظیفه خرید تضمینی محصولات به ویژه گندم بر عهده این سازمان بود ؛ 2280 مرکز خرید گندم در مناطق مختلف کشور برای کوتاه کردن مسافت و تسهیل در ارائه خدمات به گندمکاران ایجاد شده بود که از سال آینده این مراکز برای خرید فعال می شود.
صفایی گفت: بر اساس اطلاعاتی که از گندمکاران داریم حدود هزار نقطه دیگر نیز برای خرید گندم از کشاورزان ایجاد می شود و اگر نیاز باشد نقاط جدید دیگری نیز پیش بینی می شود.
وی افزود : پول گندم کشاورزان هم در کوتاه ترین زمان پس از خرید گندم به حساب واریز خواهد شد.
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی پیش بینی کرد سال آینده حدود 10 میلیون تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.
صفایی گفت: بانک عامل برای خرید تضمینی گندم در سال 93 نیز به زودی انتخاب و معرفی خواهد شد.
وی همچنین از خرید تضمینی ذرت و دانه های روغنی در سال 93 خبر داد و افزود: ذرت با قیمت هر کیلوگرم 870 تومان و دانه های روغنی نیز با افزایش 80 درصدی قیمت به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.
صفایی گفت : از این پس قیمت خرید تضمینی محصولات راهبردی کشاورزی به منظور اجرای دقیق الگوی کشت و ایجاد آرامش و آسایش برای کشاورزان در پایان شهریور هر سال اعلام خواهد شد.
صفایی افزود : با اجرای این قانون ، کشاورزان پیش از آغاز فصل کشت برای تولید خود تصمیم می گیرند.