wheat.jpg

اختصاص 7هزار میلیارد تومان برای خرید گندم از کشاورزان در بودجه 93

چاپ

خبرگزاری ایرناalt
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در لایحه بودجه سال 1393 کل کشور، حدود هفت هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی 6.5 میلیون تن گندم از کشاورزان اختصاص یافته است.
محمد اسماعیل نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در عین حال اظهار داشت: با توجه به افزایش بارندگی ها در کشور و نیز افزایش نرخ خرید تضمینی گندم انتظار می رود، بیش از 10 میلیون تن خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه سال 93 داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده، حدود هفت هزار میلیارد تومان در این بخش در نظر گرفته شده که امکان خرید 6،5 میلیون تن گندم را فراهم می کند اما دولت در نظر دارد با اختصاص هشت هزار و 400 میلیارد تومان، هشت میلیون تن گندم خریداری کند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که در لایحه بودجه باید رقم هفت هزار میلیارد تومان اصلاح شود.



**کاهش 40 درصدی اعتبارات تملک دارایی بخش کشاورزی

وی همچنین درباره بودجه بخش کشاورزی در لایحه بودجه 93 گفت: اعتبارات مربوط به تملک دارایی بخش کشاورزی در بودجه سال 92 یک هزار و 241 میلیارد تومان بوده است که این رقم در بودجه 93 با 40 درصد کاهش به 751 میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد:همچنین سهم بخش کشاورزی از یارانه در بودجه سال1392 ، 974 میلیارد تومان بود که این میزان در لایحه بودجه پیشنهادی 93 با2،7 درصد کاهش به 913 میلیارد تومان کاهش یافته که اگر نرخ تورم هم مد نظر قرار گیرد میزان کاهش در این بخش نیز 40 درصد خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: همچنین سهم الشرکه بخش کشاورزی از صندوق حمایت از توسعه در بودجه سال جاری 300میلیارد تومان بوده که در لایحه بودجه 93 با 37 درصد کاهش به 189 میلیارد تومان رسیده است.

اسماعیل نیا افزود: تلاش می کنیم با توجه به اینکه اولویت های بخش کشاورزی جدی است خلاءها را جبران کنیم .

**فروش ساختمان وزارت جهاد اشتباه بود

وی همچنین با تاکید بر اینکه ساختمان وزارت جهاد کشاورزی باید به این وزارتخانه برگردد، گفت: فروش این ساختمان صد درصد اشتباه بوده و وزیر هم پیگیر این موضوع است ولی این پیگیری ها باید نتیجه بدهد.