hen.jpg

نقش سازمان تعاون روستایی برای خرید گندم مازاد کشاورزان کمرنگ است

چاپ

خبرگزاری ایرناalt
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: نقش سازمان تعاون روستایی در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در چند سال اخیر کمرنگ شده است.
ˈاصغر محسن زاده کرمانیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به همین دلیل کشاورزان در عرضه محصول خود به مراکز محدود خرید شرکت غله با مشکل روبرو هستند.وی افزود: در این شرایط نقش دلالان و واسطه گران پررنگ تر شده و مشکلات ناشی از دور بودن مراکز خرید شرکت غله از مراکز تولید و تاخیر در پرداخت وجه به مشکلات خرید تضمینی افزوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره روند چند ساله خرید گندم از حیث مقدار، قیمت و تامین اعتبار اظهار کرد: رغبت کشاورزان به فروش محصولات به صورت تضمینی بستگی به قیمت خرید تضمینی اعلام شده دارد.

وی افزود: این قیمت اگر بیشتر یا حداقل مساوی با قیمت بازار باشد، در این حالت کشاورزان رغبت به فروش محصول به مراکز دولتی دارند و همچنین آسان سازی در انتقال وجوه محصول خریداری شده از سوی دولت، در ادامه فروش آن ها تاثیر دارد.

وی گفت: باتوجه به خشکسالی های چندسال اخیر و کاهش منابع آب های سطحی و زیرزمینی، توسعه کشت گندم و سایر محصولات زراعی بدلیل افزایش استحصال آب و بارگذاری بر منابع موجود عقلانی نیست.