soy.jpg

تنظیم بازار مواد پروتئینی و نهاده های دامی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می شود

چاپ

altخبرگزاری ایرنا

 عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تنظیم بازار مواد پروتئینی ( گوشت، مرغ، تخم مرغ و شیر) و همچنین نهاده های دامی اعم از محصولات وارداتی و داخلی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می شود.

تنظیم بازار مواد پروتئینی و نهاده های دامی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می شود.غلامرضا نوری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واگذاری در راستای اجرایی شدن قانون تمرکز وظایف کشاورزی صورت می گیرد. وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه امضا شده در نشست مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، هفته آینده قسمتی از مفاد قانون تمرکز وظایف کشاورزی اجرایی می شود، افزود: انتقال شرکت پشتیبانی امور دام هم از جمله این مفاد است.

نماینده مردم بستان آباد در خانه ملت اظهارکرد: با توجه به اینکه مجلس باید لایحه بودجه 93 را تصویب کند و در قانون بودجه برای دستگاه های مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی باید اعتباری تخصیص داده شود، قانون تمرکز وظایف کشاورزی در روند اجرایی قرار گرفته است.

نوری گفت: برای تنظیم بازار محصولاتی مانند گندم، برنج، پنبه، روغن، چای، سیب زمینی، حبوبات، پیاز، سیب، پرتقال، کشمش، شکر، پیله ابریشم تا پایان دی ماه به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم افزود: بخشی از قانون انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط به صنایع تبدیلی بلافصل است که قرار شد آیین نامه اجرایی آن تا پایان بهمن در هیأت دولت نهایی و ابلاغ شود و سپس در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون تمام فرایند تجارت مانند صادرات و واردات محصولات و کالاهای اساسی، زراعی و گیاهان دارویی از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتزاع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می شود.