chick.jpg

كارشكنی بانک مرکزی در تامین اعتبار نهاده‌های طیور/احضار رئیس‌صندوق توسعه ملی به مجلس

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

 پیش نویس قانون مبارزه با آلودگی هوا در صحن مطرح و مفاد آن یکی یکی بررسی می‌شود و در این زمینه از مسوولین وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت و سازمان جنگل‌ها و محیط زیست دعوت شده و مباحث بصورت کارشناسی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
بانک مرکزی مکلف شده بود اعتبار لازم جهت خرید نهاده دام و طیور را تهیه و میزان 2 میلیارد دلار در اختیار بخش خصوصی قرار دهد، اما متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.عباس پاپی‌زاده سخنگوی کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم دزفول در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین اخبار و برنامه‌های کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: روز گذشته (یك‌شنبه)صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی با حضور در جلسه کمیسیون در خصوص نحوه تعامل و میزان اعتبار و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش کشاورزی گزارشاتی را به نمایندگان ارایه کرد.

وی در ادامه به بحث تامین نهاده‌های دام و طیور و مشکلات این بخش اشاره و اظهار داشت: طی جلسات گذشته کمیسیون با مسوولین بانک مرکزی و وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن‌وتجارت، بانک مرکزی مکلف شد اعتبار لازم جهت خرید نهاده دام و طیور را تهیه و میزان 2 میلیارد دلار در اختیار بخش خصوصی قرار دهد اما متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

پاپی زاده افزود: با توجه به اینکه بحث نهاده‌های دام و طیور ارتباط مستقیم با امنیت غذایی مردم دارد مجلس علاوه بر بحث نظارتی این مسئله را بطور جداگانه پیگیری می‌کند.

وی همچنین به بحث قانون مبارزه با آلودگی هوا و الزام دولت در حمایت از استان‌هایی که در معرض خطر ریزگردها قرار دارند اشاره و خاطرنشان کرد: پیش نویس قانون مبارزه با آلودگی هوا در صحن مطرح و مفاد آن یکی یکی بررسی می‌شود و در این زمینه از مسوولین وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت و سازمان جنگل‌ها و محیط زیست دعوت شده و مباحث بصورت کارشناسی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.