corn.jpg

میهمانان ناخوانده پاکستانی، دعوتنامه ندارند/ خروج دام زنده از سیستان ممنوع

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
هر نوع دام زنده‌ای که به استان سیستان و بلوچستان وارد می‌شود، باید پس از کشتار، در کشتارگاه‌های تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشتار و بسته‌بندی و اجازه فروش پیدا کنند.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره خبری که حکایت از ورود گوسفندان غیرمجاز از پاکستان به ایران گفت: این سازمان با هر نوع واردات دام زنده به‌دلیل مخاطرات خاصی که به‌وجود می‌آورد، مخالف است.دکتر محسن مشکات افزود: در مناطق مرزی کشور به‌دلیل تفاوت قیمت‌ها، برخی افراد سودجو اقدام به واردات غیرقانونی دام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت قیمت عامل وسوسه‌کننده‌ای است که در گاهی از موارد بروز بیماری‌های خاص در کشور را افزایش می‌دهد.

مشکات ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور طبق توافق‌نامه‌های انجام‌شده یک‌سری بازارچه‌های مرزی را تحت نظارت دارد که پس از ورود دام، مکان‌هایی برای قرنطینه در نظر گرفته شده که پس از طی دوره‌ای خاص، انتقال به کشتارگاه انجام می‌شود و سپس گوشت آن به‌صورت بسته‌بندی شده از استان خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: خروج دام زنده از استان سیستان و بلوچستان به هر دلیلی ممنوع اعلام شده است.
وجود 10 کشتارگاه و 30 مرکز بسته‌بندی گوشت در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: 10 کشتارگاه و 30 مرکز بسته‌بندی فرآورده‌های پروتئینی در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده تا جلوی هرگونه خروج دام زنده گرفته شود.

مشکات تأکید کرد: گوسفندان و چهارپایانی که به‌صورت غیرمجاز به این استان وارد می‌شوند، به‌دلیل آنکه ممکن است حامل بیماری‌هایی چون تب برفکی باشند، باید تحت قرنطینه قرار گیرند.

گفتنی است، گزارشی حاکی از آن است که مجوزهایی از ادارات محلی مناطق مختلف پاکستان به ایران برای واردات گوسفند صادر شده که از نظر سازمان دامپزشکی باطل است.

جلسه با شورای شهر درباره گزارش مرغ‌های آلوده ادامه دارد

وی همچنین درباره ادامه جلسات سازمان دامپزشکی، میادین میوه و تره‌بار و شورای شهر درباره آلودگی گوشت‌های مرغ توزیع‌شده در استان تهران به فلزات سنگین چون سرب و کادمیوم خبر داد و اظهار داشت: جلسات همچنان ادامه دارد، اما نتایج آن همان‌گونه که بارها اعلام شده، نشان می‌دهد که گزارش‌های ایرادشده توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار مربوط به سال 90 بوده و آزمایش‌های انجام‌شده بر روی مرغ‌های توزیع‌شده در سال 91 حد مجاز بودن فلزات سرب و کادمیوم در گوشت مرغ توزیع‌شده در تهران را نشان می‌دهد.

مشکات در ادامه گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اطمینان از سلامت مصرف‌کنندگان تهرانی آزمایش‌هایی را در سال جاری به انجام رسانده که نشان‌دهنده حداقل بودن فلزات سنگین در مرغ توزیع‌شده در استان تهران است.

وی در پایان افزود: جلسات سازمان دامپزشکی با شورای شهر همچنان ادامه دارد.