chick.jpg

جلسه امروز ستاد تنظیم بازار لغو شد/ برگزاری جلسه ویژه درباره گندم در ریاست جمهوری

چاپ

خبرگزاری فارسalt
بعدازظهر امروز جلسه ویژه‌ای در خصوص گندم در ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر پورکاوه روز گذشته اعلام کرد که عصر امروز ستاد تنظیم بازار با موضوع تنظیم بازار محصول پتروشیمی تشکیل جلسه می‌دهد اما یک مقام مسئول در وزارت صنعت به خبرنگار فارس اعلام کرد این جلسه امروز لغو شده است.به گزارش فارس، دلیل لغو جلسه امروز ستاد تنظیم بازار برگزاری جلسه ویژه‌ای در ریاست جمهوری با موضوع گندم است.

به گزارش فارس، بیش از 14 ماه است که قیمت آرد تحویلی به نانوایی‌ها هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است و علیرغم آنکه شرکت بازرگانی دولت ایران هر کیلوگرم گندم را 820 تومان خریداری می‌کند اما به قمیت 460 تومان به کارخانجات آرد تحویل می‌دهد.

بنا بر این گزارش، پیشتر حسن روحانی نیز اعلام کرده بود آمارهایی که وزارت جهاد در دولت قبل درباره تولید گندم ارائه می‌داد صحت نداشت و علیرغم همه این آمارها امسال باید 7 میلیون تن گندم وارد کشور شود.

به گزارش فارس، گندم تنها کالایی است که ارز 1226 دریافت می‌کند و بر اساس قانون مابه‌التفاوت ارز 1226 و ارز 2477 از محلی که در بودجه سال جاری دیده شده است تأمین می‌شود هر چند که روز گذشته موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: حتی برای گندم هم ارز 1226 نداریم.

بنا بر این گزارش، سیاست دولت یازدهم تثبیت قیمت نان تا پایان سال جاری خواهد بود لذا باید منتظر ماند تا ببینیم دولتمردان در جلسه بعدازظهر امروز چه تصمیمی برای گندم خواهند گرفت.

پیش از این حسن یونس سینکی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده بود در خصوص هدفمندی گندم، آرد و نان سه سناریو به دولت پیشنهاد داده است.