chick.jpg

افزایش 17 درصدی بهای یک برند معروف روغن نباتی

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

 پس از تغییر نرخ ارز مرجع به مبادله ای در برخی کالاها مانند روغن نباتی که تا ۹۵ درصد مواد اولیه آن به واردات وابسته است توافقاتی با سازمان حمایت برای اصلاح قیمت‌ها صورت گرفت و بهای روغن افزایشی شد اما به نظر می رسد برخی شركت ها در بازار تخلف كرده و با افزایش نرخ و تحمیل هزینه‌های اضافی به مصرف‌کننده درصدد سود بیشتر هستند.
یک ناظر بخش صنعت غذا و دارو از افزایش ۱۷ درصدی بهای یک برند معتبر روغن نباتی خبر داد و گفت: افزایش قیمت این محصول در حالی افزایش یافته که هیچ گونه تغییری در وزن و محتوای آن ایجاد نشده است.

محمدی، یک کار‌شناس صنعت غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: تاکنون روغن سرخ کردنی این برند معروف با وزن ۸۱۰ گرم به قیمت ۴۰۵۰ تومان در بازار عرضه می‌شد و این در حالی است که چند روزی است این شرکت با تغییر بطری روغن سرخ کردنی‌اش، با‌‌ همان وزن و محتوای قبلی نرخ آن را ۱۷ درصد افزایش داده و آن را با بهای ۴۷۵۰ تومان در بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: این شرکت به اتاق بازرگانی اعلام کرده که علت افزایش قیمت تغییر در محتوا بوده اما بنده به عنوان ناظر و کار‌شناسی که در این حوزه فعالیت دارم هیچ گونه تغییری در روغن مشاهده نکرده‌ام و کار‌شناسان دیگر نیز می‌توانند این موضوع را تایید کنند و به نظر می‌رسد این افزایش قیمت غیر منطقی تنها برای کسب سود بیشتر بوده است.

این کار‌شناس غذا و دارو خاطر نشان کرد: متاسفانه این افزایش قیمت در سایت i124.ir نیز به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از تغییر نرخ ارز مرجع به مبادله‌ای در برخی کالا‌ها مانند روغن نباتی که تا ۹۵ درصد مواد اولیه آن به واردات وابسته است توافقاتی با سازمان حمایت برای اصلاح قیمت‌ها صورت گرفت و بهای روغن افزایشی شد اما به نظر می‌رسد برخی شرکت‌ها در بازار تخلف کرده و با افزایش نرخ و تحمیل هزینه‌های اضافی به مصرف‌کننده درصدد سود بیشتر هستند.