corn.jpg

"درآمد" 4 هزار ميليارد توماني "دولت" از محل ما به التفاوت نرخ ارز

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوانalt

مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران ميهن با اشاره به درآمد 4 هزار ميليارد توماني دولت از محل ما به التفاوت نرخ ارز گفت: بايد بخشي از اين پول در راستاي حمايت از توليد صرف شود.
هدايت اصغري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در مورد افزايش قيمت تخم مرغ اظهار داشت: اين موضوع بستگي به اين دارد که دولت چگونه مسايل ايجاد شده را مديريت کند.وي با بيان اينکه در حال حاضر درآمد دولت از محل مابه التفاوت نرخ ارز نزديک به چهار هزار ميليارد تومان است، افزود: ما پيشنهاد کرديم بخشي از اين پول در راستاي حمايت از توليد صرف شود.

وي اضافه کرد: درصورتي که دولت اقدام به اجراي برنامه هاي حمايتي نمايد مشکلي وجود ندارد و امکان بهبود اوضاع هست ولي در غير اين صورت ممکن است خسارات جبران ناپذيري به توليد وارد شود.

اصغري تصريح کرد: آسيب به توليد در نهايت سبب آسيب ديدن توليدکنندگان و مصرف کنندگان مي شود.

وي با اشاره به مکلف بودن دولت براي تعريف قيمت تضميني و انجام خريد تضميني ادامه داد: با توجه به اين که ما 20 هزار تن محصول مازاد بر توليد داريم دولت بايد امر صادرات را تسهيل بخشد.

اصغري اضافه کرد: به عنوان مثال، دولت با پرداخت هزار تومان مشوق به ازاي هر کيلو تخم مرغ صادراتي مي تواند به افزايش انگيزه ي توليدکنندگان کمک کند.

وي تأکيد کرد: حمايت از توليدکنندگان مانع از اين مي شد که مرغداران گله هاي درحال توليد خود را حذف کنند و اين امر سبب متعادل شدن قيمت ها مي شود.

اصغري در مورد زمان جلسه تعيين قيمت سقف و کف تخم مرغ نيز گفت: بايد مسئولان مربوطه زمان اين جلسه را اعلام کنيد و من از زمان برگزاري آن بي خبر هستم.