hen.jpg

آمار 5 ماهه واردات كالاهای اساسی با سخنان سردار همخوانی ندارد!

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

 بر اساس آمارها طی ماههای گذشته بیشترین میزان واردات كالای اساسی انجام شده اما وارد كنندگان به دلیل نوسانات ارزی در خصوص ترخیص آنها با مشكل مواجه بودند كه این موضوع نیز بنا به گفته های مسعود كرباسیان، رییس گمرك حل شده و كالاهای اساسی و داروها به صورت شبانه روزی و با سرعت بالایی در حال ترخیص هستند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: آمار 5 ماهه واردات كالاهای اساسی با اظهار نظر برخی از مسوولین همخوانی ندارد!
جمشید عدالتیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه از ابتدای سال تاكنون مقادیر زیادی برنج، گندم و ذرت وارد كشور شده است اظهار داشت: آمار 5 ماهه گمرك برخلاف اظهار نظرهایی است كه روز گذشته سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در خصوص ذخایر كالاهای اساسی مطرح كرده‌اند.

وی افزود: بر اساس آمارها طی ماه‌های گذشته بیشترین میزان واردات كالای اساسی انجام شده اما وارد كنندگان به دلیل نوسانات ارزی در خصوص ترخیص آنها با مشكل مواجه بودند كه این موضوع نیز بنا به گفته‌های مسعود كرباسیان، رییس گمرك حل شده و كالاهای اساسی و داروها به صورت شبانه روزی و با سرعت بالایی در حال ترخیص هستند.

عدالتیان در خاتمه گفت: این موضوعات همه را سر در گم كرده و نیاز به تحقیق بیشتری دارد.

به گزارش ایلنا، در 5 ماهه ابتدای سال 92 به میزان نهصدو سی و نه هزار تن برنج، یک میلیون و 34 هزار تن کنجاله، یک میلیون و 231 هزار تن دانه ذرت و یک میلیون تن گندم وارد کشور شده است و همه مدیران وزارت صنعت نیز در مصاحبه های گذشته شان با رسانه ها شرایط ذخایر كالاهای اساسی را مناسب ارزیابی كرده بودند اما روز گذشته سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در اظهار نظری عجیب اعلام کرد؛ علی‌رغم اعلام مسئولان دولت‌های قبل برای ذخایر شش ماهه کالاهای اساسی در برخی کالاها ذخایر در حدود 15 روز است.