soy.jpg

۱۰۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت پول گندمکاران پرداخت شد

چاپ

خبرگزاری فارسalt
سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت پول گندمکاران پرداخت شد، گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان بقیه نیز به محض وصول اطلاعات خرید گندم، پرداخت می‌شود.
محسن دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه آیا پول مابه‌التفاوت افزایش نرخ 80 تومانی خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شد، گفت: روز پنجشنبه ۱۰۰میلیارد تومان به حساب گندمکاران واریز شد و 120 میلیارد تومان نیز به محض وصول اطلاعات خرید (فلاپی حاوی اطلاعات) از سوی شرکت بازرگانی دولتی بلافاصله پرداخت می‌شود.

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه افزود: 220 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مابه‌التفاوت افزایش نرخ خرید گندم به حساب بانک سپه واریز شده است و هیچ نگرانی برای پرداخت ندارد و با وصول اطلاعات خرید بلافاصله به حساب کشاورزان پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، دولت در اواسط فصل خرید، نرخ گندم را از 720 تومان به 800 تومان افزایش داد و مسئولان خرید را موظف کرد، پول مابه‌التفاوت‌های افزایش نرخ را نیز پرداخت کند. از این بابت 220 میلیارد تومان شرکت بازرگانی دولتی به عنوان مسئول خرید به کشاورزان بدهکار است.

دارایی همچنین در خصوص 400 میلیارد تومان بدهی خریدهای جاری نیز گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور قرار است تا آخر هفته جاری این مبلغ را تامین اعتبار کند.

به گزارش فارس، شرکت بازرگانی دولتی مبلغ 400 میلیارد تومان نیز از بابت خریدهای جاری گندم به کشاورزان بدهکار است.