chick.jpg

تخم مرغ را از مرغدار شانه‌ای ۷۵۰۰ تومان می‌خرند/مسئول گرانی بازار نیستیم

چاپ

خبرگزاری فارسalt
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هر کیلو گرم تخم مرغ از مرغدار ۳۷۵۰ تا ۳۸۰۰ تومان خریداری می‌شود، گفت: اگر در بازار به قیمت گران فروخته می‌شود، مسئول آن نیستیم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعادت‌اله عباسی امروز در نشست خبری شورا و شرکت هماهنگی تشکیلات مرغداران ایران با اعلام این خبر اظهارداشت: وزارت صنعت بعد از دو هفته که هیچ پیگیری نداشت، امروز طی تماسی دلیل گرانی تخم‌مرغ را جویا می‌شود .معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ریشه بالارفتن قیمت تخم‌مرغ امروز به دلیل گرانی کنجاله سویا و ذرت است که از ماه‌ها پیش اتفاق افتاده اما این وزارتخانه به فکر آن نبوده است.

عباسی با تاکید بر اینکه تشکل‌های کشاورزی می‌توانند مشکلات تامین و توزیع خوراک طیور را به نحو مطلوب انجام دهند، گفت: این تشکل‌ها باید تقویت شوند و امور به آنها واگذار شود.

وی همچنین از اجرای قانون انتزاع (تمرکز وظایف کشاورزی) در وزارت جهاد خبرداد و گفت: اجرای این قانون با همکاری تشکل‌ها انجام خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از عدم تحقق اعتبار بهینه‌سازی مرغداری‌های کشور از محل هدفمند‌سازی یارانه‌ها خبرداد و گفت: 18 میلیارد تومان از اعتبارات بخش کشاورزی در صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری کشاورزی واریز و با تامین نقدینگی به بهینه‌سازی مرغداری‌های کشور پرداخت کردیم.

وی گفت: تاکنون 5 هزار واحد مرغداری در کشور بهینه‌سازی شده است.

وی تاکید کرد: از 20 هزار واحد مرغداری در کشور 15 هزار واحد مرغداری تجهیزات 10 سال گذشته را دارد و باید بهینه سازی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی برای پیگیری اجرای قانون انتزاع خبرداد و گفت: آئین نامه این قانون در حال بررسی برای ابلاغ است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: با آمدن حجتی بعنوان وزیر جهاد کشاورزی مسائل تامین نهاده، ارز، به روز کردن تعرفه، اعتبار مورد نیاز صندوق بیمه محصولات کشاورزی پیگیری می‌شود.