soy.jpg

توزیع نهاده‌ها با ارز مرجع

چاپ

altخبرگزاری ایانا
از فردا 200 هزار تن نهاده در کشور عرضه می‌شود که در بین اتحادیه‌ها و تشکل‌های تولیدی توزیع خواهد شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: ترخیص نهاده‌های وارداتی که به‌دلیل تفاوت نرخ ارز در گمرک با مشکل روبه‌رو شده بود، توسط بانک مرکزی مرتفع شد و برای نخستین اقدام 200 هزار تن نهاده ترخیص شد و در حال توزیع بین تشکل‌ها است.
حسین مقدم‌نیا افزود: این نهاده‌ها قرار است با ارز مرجع توزیع شود و در این راستا اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با توجه به میزان تولید گوشت هر استان و جوجه‌ریزی آنها، سهمیه‌هایی را برای آنها در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ذرت و سویا در راستای تنظیم بازار و افزایش میزان تولید به این بخش تزریق شده و قرار است که به‌صورت مرتب این تخصیص‌ها ادامه یابد.

مقدم‌نیا تصریح کرد: تا پایان سال جاری بر اساس تفاهمنامه‌های منعقدشده، نهاده‌ها در اختیار اتحادیه‌ها قرار می‌گیرد و مطابق برنامه مشخص، کار توزیع انجام شود.

ضرر مرغداران کم شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی یادآور شد: حدود 300 تعاونی و 31 اتحادیه در زمینه مرغ گوشتی در کشور فعالیت می‌کنند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، از این پس نهاده ارزان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

مقدم‌نیا تأکید کرد: اگر وضعیت به همین صورت ادامه داشته باشد، مرغداران بدون آنکه ضرری متوجه آنها باشد، کار تولید را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: تا پیش از این مرغدار، مرغ زنده را به قیمت چهارهزار و 200 تومان می‌فروخت که این امر به زیان مرغدار بود.

مقدم‌نیا در پایان گفت: ماهانه 450 هزار تن نهاده در بخش مرغ گوشتی در کشور مصرف می‌شود که با تداوم توزیع نهاده‌ها، وضعیت بازار مرغ به وضعیت تعادلی می‌رسد.

گفتنی است، شرکت پشتیبانی امور دام قرار است از فردا 200 هزار تن نهاده ترخیص‌شده از گمرک را بین تشکل‌ها توزیع کند.