corn.jpg

آمادگي اتحاديه "مرغ تخم گذار" تهران براي واگذاري توليدات خود به دولت

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوانalt

رئيس هيات مديره اتحاديه‌ي مرغ تخم گذار استان تهران گفت: ما آمادگي داريم تمام تخم مرغ توليدي خود را به قيمت شانه‌اي 7500 تومان تخم مرغ در اختيار دولت قرار دهيم.
ناصر نبي پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه هنوز نهاده‌اي طيور با ارز 1226 به دست توليد کننده ها نرسيده است، اظهار داشت: همين امروز ما ذرت اکراين را به قيمت 875 تومان خريداري کرديم اين در حالي است که در گذشته قيمت بهترين نوع آن ذرت برزيل 700 تومان بود.

با اشاره به اين که در پي تخصيص ارز مرجع به نهاده‌هاي طيور قيمت اين نهاده‌ها بين 25 تا 30 درصد کاهش يافته است اضافه کرد: در حال حاضر قيمت بهترين نوع ذرت (ذرت برزيل) از 900 تومان است.

نبي پور با بيان اينکه حدود 20 درصد تخم مرغ کشور در استان تهران توليد مي‌شود، افزود: ما به عنوان اتحاديه مرغ تخم گذار اين استان آمادگي عرضه تخم مرغ به قيمت شانه‌اي 7500 تومان را اعلام مي‌کنيم.

وي با اشاره به اينکه اتحاديه اين موضوع را به مسئوولان نيز اعلام کرده است، ادامه داد: دولت محل تحويل اين تخم مرغ‌ها را به ما اعلام کند.

نبي پور با بيان اينکه در پيي گراني نهاده‌ها و به صرفه نبودن توليد مرغ تعداد بي‌شماري از مرغ‌هاي سن بالا به کشتارگاه فرستاده شدند تصريح کرد: در حال حاضر به دليل کمبود عرضه و افزايش تقاضا نابه ساماني هايي در بازار تخم مرغ ايجاد شده است.

وي با بيان اينکه مشکلي در صنعت تخم مرغ وجود ندارد و نا به ساماني‌هاي ايجاد شده ناشي از بي‌برنامگي است، خاطر نشان کرد: از يک ماه گذشته قيمت مرغ حدود 34 درصد افزايش يافته است.

نبي پور اضافه کرد: افزايش مجدد قيمت‌ بعيد به نظر مي‌رسد.

به گفته‌ي وي در حال حاضر ميانگين قيمت هر کيلو تخم مرغ داري حدود 3630 تومان و قيمت هر شانه تخم مرغ 7250 تومان است.