hen.jpg

دولت به تعهدات خود در قبال كشاورزان عمل نكرد

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

 عدم پرداخت به موقع به کشاورزان آنان را در فروش گندم به دولت مردد کرده است و ادامه این روند کشاورزان را به سوی دلالان سوق خواهد داد.
مدیرکل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی گفت: هرچند سرعت تحویل گندم به دولت افزایش داشته است اما متاسفانه دولت در دوازده روز گذشته به تعهدات خود عمل نکرده و پرداخت‌ پول به کشاورزان عقب افتاده است.

دلاور حیدرپور مدیرکل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: متاسفانه در روزهای اخیر دولت به وعده خود عمل نكرد و پولی بابت خرید گندم و مابه التفاوتی که قرار بود به کشاورزان داده شود، پرداخت نشد.

وی تاکید کرد: عدم پرداخت به موقع به کشاورزان آنان را در فروش گندم به دولت مردد کرده است و ادامه این روند کشاورزان را به سوی دلالان سوق خواهد داد.

حیدرپور در ادامه به میزان خرید گندم از كشاورزان از سوی دولت اشاره كرد و گفت: میزان گندم خریداری شده دولت از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ششصد تن بوده است و میزان خرید غیر دولتی هم در حدود ۲ هزار و نهصد تن بوده است كه تاكنون بخش غیر دولتی به موقع حساب خود را تسویه كرده است ولی دولت نه.

مدیرکل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی اضافه كرد: هم‌اكنون فصل برداشت برنج در استان‌های شمالی آغاز شده است و خوشبختانه در چند سال اخیر به دلیل اینکه قیمت برنج در حد مطلوبی بوده است و کشاورزان متضرر نشده‌اند نیازی به خرید تضمینی برنج از سوی دولت نبوده است.
وی در پایان افزود: در حال حاضر برنج پر محصول داخلی حدوداً کیلویی ۶ هزار تومان در بازار عمده فروشی‌ها عرضه می‌‌شود.