chick.jpg

گندم کشاورزان هنوز با نرخ 720 تومان خریداری می‌شود

چاپ

خبرگزاری فارسalt
سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه گفت: به‌رغم پیگیری‌ها هنوز نرخ جدید گندم به بانک سپه ابلاغ نشده است و کماکان به قیمت 720 تومان خریداری می‌شود.
محسن دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهارداشت: دیروز هم مذاکره‌ای با شرکت بازرگانی دولتی در خصوص خرید و تأمین اعتبار نرخ جدید گندم داشتیم اما هنوز ابلاغی در این زمینه انجام نشده است.

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه افزود: شرکت بازرگانی دولتی می‌گوید اعتبار نرخ جدید گندم و پرداخت مابه‌التفاوت آن باید از سوی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها تامین شود که هنوز نشده است.

وی تأکید کرد: کماکان گندم کشاورزان به نرخ قبلی 720 تومان خریداری می‌شود و مابه‌التفاوتی نیز برای آنها پرداخت نشده است.

دارایی گفت: بانک سپه بعنوان عامل پرداخت بهای خرید تضمینی گندم آمادگی دارد به محض ابلاغ و تأمین اعتبار، پول گندمکاران را به نرخ 800 تومان و مابه‌التفاوت خریدهای قبلی را نیز بپردازد.

به گزارش فارس، در پی افزایش قیمت گندم طی هفته گذشته از 720 تومان به 800 تومان قرار شد علاوه بر اینکه گندم تحویلی با نرخ جدید خریداری شود مابه‌التفاوت خریدهای قبلی با نرخ جدید نیز پرداخت شود.

تاکنون 3 میلیون و 200 هزار تن گندم از سوی مراکز دولتی خریداری شده است و به گفته مسئولان، مابه‌التفاوت نرخ 720 تومان و 800 تومان حدود 210 میلیارد تومان می‌شود که باید به کشاورزان پرداخت شود.