soy.jpg

افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به زودی ابلاغ می‌شود

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 در حالیکه شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرده افزایش نرخ خرید تضمینی گندم هنوز ابلاغ نشده است، معاون وزیر جهاد کشاورزی این افزایش قیمت را قطعی عنوان کرد و گفت: نباید با طرح این مباحث برای کشاورزان شبهه ایجاد کرد.
به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به دنبال نارضایتی گندم‌کاران از نرخ خرید تضمینی گندم و خودداری آنها از فروش محصول به دولت، وزارت جهاد کشاورزی به هیات دولت پیشنهاد داد قیمت خرید تضمینی گندم افزایش یابد که نهایتا پنجشنبه گذشته به دستور رییس‌جمهور قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی 80 تومان افزایش یافت اما تاکنون این دستورالعمل ابلاغ نشده است.

در این باره ناصر توکلی – معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی – به ایسنا گفت: در افزایش نرخ خرید تضمینی گندم شکی وجود ندارد و به زودی این دستورالعمل ابلاغ می‌شود اما نباید با طرح این مباحث کشاورزان را ناامید و برای آنها شبهه ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: ابلاغ و اعمال هر چه سریع‌تر قیمت‌ جدید خرید تضمینی گندم می‌تواند کشاورزان را به فروش محصول امیدوارتر و دست دلالان و مشتریان خارجی را قطع کند.

همچنین دلاور حیدرپور - مدیرکل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهادکشاورزی - با بیان اینکه نرخ‌های جدید خرید تضمینی گندم که به تصویب هیات دولت رسیده است از سوی معاون اول رییس‌جمهور امضا شده است، به ایسنا گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است تا امروز افزایش نرخ خرید تضمینی گندم ابلاغ شود.

وی افزود: گرچه شرکت بازرگانی دولتی هم باید بر اساس اسناد مالی خود پس از ابلاغ قیمت‌های جدید خرید تضمینی گندم، بهای محصول کشاورزان را بپردازد اما به جای طرح اینگونه مباحث می‌تواند به کشاورزان اعلام کند افزایش نرخ خرید تضمینی گندم قطعی است و به محض ابلاغ، مابه تفاوت به آن‌ها پرداخت می‌شود.