soy.jpg

خسارت 300 هزار تنی خشکسالی به گندم اصفهان/ سیب‌زمینی‌کاران اصفهان خبره شده‌اند

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
بر اثر خشکسالی پنج‌ساله در اصفهان، تولید گندم این استان ظرف این مدت حدود 300 هزار تن کاهش یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: تاکنون 50 درصد از گندمزارهای اصفهان برداشت شده است که از این میزان 130 هزار تن محصول تولید شده است.

محمد نصراصفهانی افزود: در حالی که 130 هزار تن گندم برداشت شده است، فقط طبق آمار 16 هزار تن آن توسط دولت و بخش خصوصی خریداری شده است و 114 هزار تن دیگر معلوم نیست کجا و چگونه ذخیره شده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت گندم توافقی به ازاء هر کیلوگرم 750 تا 790 تومان است و بخش خصوصی سر مزرعه و بدون افت به‌صورت نقدی آن را از کشاورز خریداری می‌کند.

نصراصفهانی ادامه داد: بر اثر خشکسالی پنج‌ساله در اصفهان، تولید گندم این استان ظرف این مدت حدود 300 هزار تن کاهش یافته است، این در حالی است که قبل از این خشکسالی‌ها، اصفهان 560 هزار تن تولید گندم داشت.

وی تصریح کرد: در حالی که سال گذشته 360 هزار تن گندم در استان تولید شد، امسال برآورد می‌شود، 270 هزار تن تولید و برداشت شود.
سیب‌زمینی‌کاران اصفهان خبره شده‌اند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: اصفهان یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی کشور است، به‌طوری که سالانه بیش از 500 هزار تن محصول در این استان تولید می‌شود.

نصراصفهانی تأکید کرد: در سال جاری 150 هزار تن سیب‌زمینی بهاره و تابستانه در استان تولید شد و به اقصی‌نقاط کشور صادر شده است.

وی اظهار داشت: سیب‌زمینی‌کاران مناطق معتدل استان به‌دلیل تجربه بالا در کشت این محصول، خبره شده‌اند و سیب‌زمینی باکیفیتی تولید می‌کنند.

نصراصفهانی در پایان گفت: برداشت سیب‌زمینی پاییزه در فصل پاییز شروع می‌شود و برآورد می‌شود 350 هزار تن برداشت شود.